Connect with us

Θέατρο

Πρεμιέρες Θεατρικών παραστάσεων Σεπτέμβριος 2023

Δημοσιεύθηκε

στις

Και εφύτευσεν ο Θεός παράδεισον | 24 Σεπ – 22 Οκτ |  Σύγχρονο Θέατρο

Το γεγονός πως για πρώτη φορά στα δεκαπέντε χρόνια της επιτυχημένης της πορείας η αγαπημένη ομάδα των Cfor Circus καταπιάστηκε με ένα “δικό” της πρωτότυπο θεατρικό έργο και έθεσε στο… σανίδι το φλέγον ζήτημα του sex trafficking, δε θα μπορούσε παρά να αγκαλιαστεί με ιδιαίτερη θέρμη από το θεατρόφιλο κοινό.

Ο λόγος για το «Καὶ ἐφύτευσεν ὁ Θεὸς παράδεισον», ένα ολοκαίνουριο νεοελληνικό θεατρικό έργο σε κείμενο και σκηνοθεσία της Βαλέριας Δημητριάδου (ηθοποιού, μουσικού και ιδρυτικού μέλους των C for Circus), που σημείωσε μεγάλη επιτυχία όταν πρωτοπαρουσιάστηκε την Άνοιξη του ‘23 και που τώρα επιστρέφει για δεύτερη χρονιά -από τις 20 Σεπτεμβρίου και για λίγες μόνο παραστάσεις- στο Σύγχρονο θέατρο. 

Το έργο και η παράσταση

Οι C for Circus (παρέα με νέους και παλαιότερους συνεργάτες) για πρώτη φορά στα δεκαπέντε χρόνια της συμπόρευσής τους, καταπιάνονται με ένα πρωτότυπο θεατρικό έργο, γραμμένο από μέλος της ομάδας.

Το έργο – ο τίτλος του είναι εμπνευσμένος από το 2,8 κεφάλαιο της Γένεσης της Παλαιάς Διαθήκης- πραγματεύεται ένα τραγικά επίκαιρο θέμα, μία από τις ισχυρότερες μορφές έμφυλης βίας, το sex trafficking. Υπερεξουσία ανθρώπων στις ζωές άλλων με μόνο κίνητρο το κέρδος, σωματική και ψυχολογική βία, κυκλώματα, οργανωμένο έγκλημα που επεκτείνει διαρκώς τη δράση του και ζωές που χάνονται, είτε κυριολεκτικά, είτε μεταφορικά – με το να ζουν υπό την σκιά και τον φόβο του θύτη.

Έντεκα ηθοποιοί σε έντεκα ρόλους λειτουργούν σαν ένα σώμα και καταθέτουν ο καθένας από τη σκοπιά του το δικό του κομμάτι συνθέτοντας σταδιακά το παζλ της ιστορίας, ενώ ταυτόχρονα η επί σκηνής ζωντανή μουσική ενισχύει τη δράση και δημιουργεί μία υποβλητική ατμόσφαιρα.

Σημείωμα της Βαλέριας Δημητριάδου

Δεν ξέρω ποια ήταν η αφορμή για να ξεκινήσω να γράφω αυτό το έργο. Ίσως ήταν η ανάγκη μου να μιλήσω για κάτι που νιώθω πως αποσιωπάται μεθοδευμένα και συστηματικά από τους «από πάνω».  Ή ίσως η ανάγκη μου να ερευνήσω όσο μπορώ περισσότερο αυτό το άγνωστο μέχρι τώρα για μένα πεδίο. Αυτή η βιαιότητα, με την πλήρη αντικειμενοποίηση του ανθρώπινου σώματος – κατά κύριο λόγο του γυναικείου – είναι κάτι που δεν μπορεί να συλλάβει ο νους μου. Είναι φορές που νιώθω σαν να υπάρχουν παράλληλοι κόσμοι με αυτόν που ζει ένας μέσος άνθρωπος, με μια σχετικά φυσιολογική ζωή.

Οι traffickers, οι μαφίες και τα κυκλώματα, είναι σαν να μην υπάρχουν φαινομενικά. Σαν να μην κυκλοφορούν ανάμεσά μας και να ξετρυπώνουν μόνο τη νύχτα. Πας ας πούμε στο σούπερ μάρκετ, να ψωνίσεις κάτι για το μωρό σου και μπορεί πίσω σου στη σειρά να περιμένει κάποιος σωματέμπορας που αγοράζει κάτι, οτιδήποτε. Ή μπορεί στην διπλανή πολυκατοικία απ’ αυτήν που μένεις να ακούς ένα «ζευγάρι» που μαλώνει, αλλά να πρόκειται για κάτι εκ διαμέτρου αντίθετο. Δε θα πάει ποτέ όμως ο νους σου σε κάτι τέτοιο. Δε θα σκεφτείς ποτέ κάτι τέτοιο, γιατί έχεις την πεποίθηση τρόπον τινά ότι όλα αυτά αποτελούν εξαιρέσεις κι ότι τα βλέπεις μόνο στις ειδήσεις. Κι όμως, χιλιάδες άνθρωποι πέφτουν καθημερινά θύματα του οργανωμένου εγκλήματος της σωματεμπορίας. Χάνουν το παρελθόν τους, τις οικογένειές τους και παλεύουν με τα θηρία για να καταφέρουν να ξεφύγουν.

Τρομάζω όταν συνειδητοποιώ ότι το μέγεθος αυτού του κυκλώματος ξεπερνά κατά πολύ την φαντασία μου, εξυπηρετώντας ακόμη και κρατικά συμφέροντα, και θυμώνω που δεν υπάρχει απόδοση δικαιοσύνης. Οπότε, είπα να διοχετεύσω τον θυμό μου σε κάτι που μου είναι γνώριμο και οικείο, την τέχνη. Και ίσως -ποιος ξέρει;- μ’ αυτόν τον τρόπο να δώσουμε και εμείς λίγη παραπάνω ορατότητα σε όλο αυτό.

*Η παράσταση είναι κατάλληλη για παιδιά άνω των 16 ετών.

**Trigger warning: Η παράσταση περιέχει σκηνές σεξουαλικής βίας.

Συντελεστές:

Κείμενο – Σκηνοθεσία : Βαλέρια Δημητριάδου

Σκηνικά – κοστούμια: Δήμητρα Λιάκουρα

Επιμέλεια κίνησης: Ειρήνη Μακρή

Σχεδιασμός φωτισμού: Μελίνα Μάσχα

Πρωτότυπη μουσική: Βαλέρια Δημητριάδου

Σχεδιασμός ήχου: Φοίβος Παπαγιάννης

Βοηθός σκηνοθέτριας: Αντριάνα Ανδρέοβιτς

Στίχοι τραγουδιών: Μαρία Ελισάβετ Κοτίνη

Φωτογραφίες: Δομνίκη Μητροπούλου, Πάτροκλος Σκαφίδας

Γραφείο τύπου – Επικοινωνία: Μαρία Τσολάκη

Γραφιστική επιμέλεια: Indigo Creative

Κατασκευή booth: Παναγιώτης Μανίκας

Παραγωγή: C for Circus

Οργάνωση – εκτέλεση παραγωγής: Παναγιώτης Γαβρέλας, Χρύσα Κοτταράκου

Παίζουν οι (με αλφαβητική σειρά): Αθηνά Αλεξοπούλου, Βαγγέλης
Αμπατζής, Παναγιώτης Γαβρέλας, Κωνσταντίνος Κάππας, Μαρία Κατσανδρή
Χρύσα Κοτταράκου, Γρηγόρης Μπαλλάς, Μαρία Προϊστάκη, Αθηνά
Σακαλή, Θανάσης Χαλκιάς, Σπύρος Χατζηαγγελάκης

Προπώληση more.com


Ο άνθρωπος απ’ το Παντόλσκ του Ντμίτρι Ντανίλοφ | 20 Σεπ – 19 Νοε | Θέατρο Κιβωτός

Το Εθνικό Θέατρο, μετά την ενθουσιώδη υποδοχή από το κοινό της παράστασης Ο άνθρωπος απ’ το Παντόλσκ του Ντμίτρι Ντανίλοφ σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή, θα επαναλάβει την παραγωγή για δεύτερη χρονιά. Το αστυνομικό θρίλερ παραλόγου, με κωμικά στοιχεία όπως χαρακτηρίζει το έργο ο σκηνοθέτης, έρχεται στο Θέατρο Κιβωτός.

Λίγα λόγια για την παράσταση

Ο Νικολάι, κάτοικος του Παντόλσκ, μιας άχρωμης πόλης στην περιφέρεια της Μόσχας, συλλαμβάνεται χωρίς να ξέρει γιατί και μεταφέρεται σε ένα αστυνομικό τμήμα της ρωσικής πρωτεύουσας. Εκεί έρχεται αντιμέτωπος με τους αστυνομικούς του τμήματος, οι οποίοι τον υποβάλουν σε μια εκκεντρική ανάκριση, που περιλαμβάνει από ασκήσεις παρατηρητικότητας και κιναισθησίας μέχρι ερωτήσεις που αφορούν την ιστορία της πόλης του, την αβάν-γκαρντ τέχνη και τις ερωτικές του σχέσεις. Μια ψυχολογική ανάκριση που μέχρι την απρόσμενη εξέλιξή της στο φινάλε του έργου, δοκιμάζει τα όρια της λογικής του.

 

Η παράσταση ασκεί κριτική στην κυρίαρχη κουλτούρα της εποχής μας, που επιβάλλει να αντλείς ευχαρίστηση από ό,τι ζοφερό σε περιβάλλει και να έχεις απαραιτήτως θετική ενέργεια. Την ίδια στιγμή το έργο χτυπάει ένα καμπανάκι κινδύνου για το πώς οι μηχανισμοί καταστολής χρησιμοποιούν τους πλέον ευφάνταστους και εκλεπτυσμένους τρόπους για να οδηγήσουν τον πολίτη σε μια καταναγκαστική “ευτυχία” και από εκεί στην αυτοκαταστολή.

Ο Ντμίτρι Ντανίλοφ (1969), είναι δημοσιογράφος, συγγραφέας και ποιητής με αρκετά βραβεία στο βιογραφικό του. Έκανε το θεατρικό του ντεμπούτο με τον Άνθρωπο απ’ το Παντόλσκ, που του εξασφάλισε το σημαντικότερο θεατρικό βραβείο της Ρωσίας, τη Χρυσή Μάσκα, το 2018. Έκτοτε, το έργο δεν έχει σταματήσει να αναβιώνει σε όλη την Ευρώπη αποσπώντας ενθουσιώδεις κριτικές, ενώ παράλληλα έχει μεταφερθεί και στον κινηματογράφο.

Ταυτότητας παράστασης

Μετάφραση-Σκηνοθεσία-Δραματουργική επεξεργασία: Γιώργος Κουτλής
Σύμβουλος δραματυργίας: Βασίλης Μαγουλιώτης
Σκηνικά-Κοστούμια: Πάρις Μέξης
Κίνηση: Αλέξανδρος Βαρδαξόγλου
Μουσική: Παναγιώτης Μανουηλίδης
Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου
Δραματολόγος παράστασης: Έρι Κύργια
Βοηθός σκηνοθέτη Α’: Αλέξανδρος Σιάτρας
Βοηθός σκηνοθέτη Β’: Πάνος Κούγιας
Βοηθός σκηνογράφου-ενδυματολόγου: Αλέγια Παπαγεωργίου

Διανομή (με αλφαβητική σειρά)

Πρώτος Αστυνομικός: Θανάσης Δόβρης
Γυναίκα Αστυνομικός: Ελένη Κουτσιούμπα
Το όργανο: Παναγιώτης Μανουηλίδης
Ο Άνθρωπος απ’το Παντόλσκ: Άρης Μπαλής
Δεύτερος Αστυνομικός: Αλέξανδρος Σιάτρας
Ο Άνθρωπος απ’το Μιτίς: Γιλμάζ Χουσμέν

Φωτογραφίες και βίντεο παράστασης: Xρήστος Συμεωνίδης

Η παράσταση προτείνεται για θεατές άνω των 12 ετών

ΘΕΑΤΡΟ ΚΙΒΩΤΟΣ
Πειραιώς 115, Αθήνα

ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
20/9 – 19/11/2023
Τετάρτη: 21.00
Πέμπτη: 21.00
Παρασκευή: 21.00
Σάββατο: 18.00 & 21.00
Κυριακή: 19.00

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

Γενική είσοδος

  • 20€ (Τετάρτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή)
  • 15€ (Πέμπτη)

Ειδικές Τιμές – Σημειώσεις

  • 15€ Φοιτητικό, Άνω των 65, Πολυτέκνων
  • 10€ ΑμεΑ, Συνοδός ΑμεΑ, Κάρτα Ανεργίας
  • Ατέλειες Δραματικών Σχολών, ΣΕΗ, Θεατρολογίας ισχύουν εκτός Σαββατοκύριακο
  • Τις επίσημες αργίες ισχύουν οι τιμές Σαββατοκύριακου

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ
– ΤΑΜΕΙΑ ΕΘΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ

– TICKET SERVICES
τηλεφωνικά: 210 7234567
online: www.ticketservices.gr


Goodbye, Lindita | 20 Σεπ – 3 Δεκ | Εθνικό Θέατρο Σκηνή «ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΟΣ»

Ο Μάριο Μπανούσι, ένας πολυσχιδής νέος καλλιτέχνης που προτείνει ένα προσωπικό, χειροποίητο εικαστικό θεατρικό σύμπαν, εμπνέεται από το παρελθόν των Βαλκανίων, από ταφικά έθιμα και παραδόσεις πολλών χωρών για να φτιάξει μια παράσταση με κέντρο την απώλεια. Η αφήγηση δομείται πάνω σε μια συνειρμική ακολουθία εικόνων που συνδέουν την κατάσταση του πένθους με μια νέα γέννηση. Η παράσταση είναι ένα σύγχρονο παραμύθι, μια παραβολή για τη ζωή μετά τον θάνατο ενός αγαπημένου προσώπου.

Το GoodbyeLindita διηγείται την ιστορία μιας οικογένειας. Μια σειρά από παράδοξα γεγονότα που συμβαίνουν στο σπίτι φέρνουν στην επιφάνεια έναν κόσμο κρυμμένο, φτιαγμένο από όνειρα και εφιάλτες, μια ανάποδη πραγματικότητα με τους δικούς της κανόνες. Τι χρειάζεται να γίνει για να ολοκληρωθεί ο ύστατος αποχαιρετισμός; Πώς μπορεί να συνεχιστεί η ζωή; Τι σημαίνει (αυτός) ο θάνατος;

 

Ταυτότητα παράστασης

Σύλληψη – Σκηνοθεσία: Μάριο Μπανούσι
Σύμβουλος δραματουργίας: Σοφία Ευτυχιάδου
Σκηνικά – Κοστούμια: Σωτήρης Μελανός
Μουσική: Εμμανουήλ Ροβίθης
Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας
Δραματολόγος παράστασης: Ασπασία-Μαρία Αλεξίου
Βοηθός σκηνοθέτη: Αφροδίτη Καποκάκη

 

Διανομή (με αλφαβητική σειρά)

Χρυσή Βιδαλάκη, Μπάμπης Γαλιατσάτος, Εριφύλη Κιτζόγλου , Κατερίνα Κρίστο, Μάριο Μπανούσι, Ελένη Άμπια Νζάνγκα, Βασιάνα Σκοπετέα, Αλεξάνδρα Χασάνι

* στις τελευταίες δυο εβδομάδες ο Μάριο Μπανούσι θα αντικατασταθεί ως ηθοποιός από τον Άρη Μπαλή.

Σημείωση: Η παράσταση προτείνεται για θεατές άνω των 16 ετών

ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
ΚΤΙΡΙΟ ΤΣΙΛΛΕΡ
ΣΚΗΝΗ «ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΟΣ»
ΑΓ.ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ 22-24 (Ομόνοια)
(είσοδος από οδό Μενάνδρου)

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
Τετάρτη, Πέμπτη
16€

Παρασκευή
13€

Σάββατο, Κυριακή
20€

Ειδικές Τιμές

  • Φοιτητικό – Νεανικό έως 28 ετών 10€
  • Ανω των 65 ετών: Τετάρτη 10€ & Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή 13€
  • Κάρτα ανέργων: Όλες τις ημέρες 5€
  • ΑΜΕΑ (καθημερινά & Σαββατοκύριακο) 5€ – Συνοδός 5€
  • Πολύτεκνοι (καθημερινά & Σαββατοκύριακο) 10€
  • Θέσεις μειωμένης ορατότητας 10€
  • Ατέλειες Δραματικών Σχολών, ΣΕΗ, Θεατρολογίας ισχύουν εκτός Σαββατοκύριακο
  • Τις επίσημες αργίες ισχύουν οι τιμές Σαββατοκύριακου

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ
– ΤΑΜΕΙΑ ΕΘΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ

– TICKET SERVICES
τηλεφωνικά: 210 7234567
online: www.ticketservices.gr


Ορφανά του Dennis Kelly | 24 Σεπ – 12 Νοε |  Θέατρο 104

Ένα από τα πιο πολυπαιγμένα και πιο αγαπημένα αριστουργήματα της σύγχρονης ευρωπαϊκής δραματουργίας σε σκηνοθεσία και -νέα- μετάφραση του Κωνσταντίνου Μάρκελλου, η οποία τιμήθηκε με το Ευρωπαϊκό Βραβείο Θεατρικής Μετάφρασης Eurodram 2023, επανέρχεται για 2η σαιζόν, αυτή τη φορά στο Θέατρο 104.

Αγωνίασασπένς, υποδόριο χιούμορ και αλλεπάλληλες ανατροπές που κόβουν την ανάσα, συνθέτουν την καθηλωτική πλοκή μιας παράστασης λεπτών αποχρώσεων και υψηλών εσωτερικών εντάσεων. Παίζουν η Ελένη Στεργίου, ο Χρήστος Παπαδόπουλος, ο Κωνσταντίνος Μάρκελλος και ο μικρός Κωνσταντίνος Σπανός.

Σε μια υποβαθμισμένη γειτονιά του Λονδίνου, η Έλεν και ο Ντάννυ ετοιμάζονται να δειπνήσουν γιορτάζοντας την είδηση ότι η Έλεν είναι έγκυος για δεύτερη φορά. Τι θα συμβεί, όμως, όταν ο μονάκριβος αδελφός της Έλεν, Λίαμ, θα εισβάλλει στο διαμέρισμα του ζευγαριού με ρούχα βουτηγμένα στο αίμα; Κρυμμένα μυστικά και απωθημένα χρόνων θα ξυπνήσουν μια σειρά συγκρούσεων στους κόλπους μιας κατά τα άλλα φιλήσυχης οικογένειας. Με το πέρας της βραδιάς κανένα πρόσωπο δεν θα είναι το ίδιο, καμία σχέση δεν θα έχει μείνει αδιατάρακτη. Ματαιώσεις, πράξεις ανομολόγητες και αποφασιστικές αρνήσεις θα έχουν τραγικές επιπτώσεις στις ζωές όλων.

Το βάθος του κοινωνικού προβληματισμού και το εύρος των συνδηλώσεων που γεννούν στον θεατή τα “Ορφανά” επιτρέπουν  σ’ αυτό το αριστουργηματικό δραματικό κείμενο του Ντένις Κέλι να παραμένει, σχεδόν 15 χρόνια μετά την συγγραφή του, τραγικά επίκαιρο. Με φόντο τις δυσλειτουργικές ενδοοικογενειακές σχέσεις, το έργο κρύβει στον πυρήνα του έναν πολυδιάστατο κριτικό στοχασμό απέναντι στις έννοιες “ασφάλεια”, “προστασία”, “συνείδηση”, “αποδοχή του διαφορετικού”, “τοξικοί οικογενειακοί δεσμοί” και “κοινωνική ευθύνη”, ενώ αποδεικνύεται διαχρονικό έδαφος γόνιμου επαναπροσδιορισμού της Βίας ως έννοιας κι ως φαινομένου, ασκώντας δριμεία και εύστοχη κοινωνική κριτική ειδικότερα απέναντι σε εγκλήματα ρατσιστικού μίσους.

Το πολυδιάστατο δραματουργικό πλέγμα των Ορφανών μοιάζει να στήνει έναν αμείλικτο καθρέφτη απέναντι στο πρόσωπο της κοινωνίας και να της θέτει δύσκολα ερωτήματα. «Εσύ, μέχρι πού θα έφτανες για να προστατεύσεις την οικογένειά σου;»

 

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Μετάφραση-Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Μάρκελλος

Σκηνικά-Κοστούμια: Αρετή Μουστάκα

Σχεδιασμός Φωτισμών: Στέλλα Κάλτσου

Μουσική-Sound Design: Διαμαντής Αδαμαντίδης (Inner D)

Βοηθός Σκηνοθέτη: Ilya Algaer

Φωτογραφίες: Στέφανος Σάμιος, Στράτος Ρότσκος

TrailerΠέτρος Μακρής

Graphic Design: Χάρη Καρακουλίδου

 

Παίζουν οι ηθοποιοί: Ελένη Στεργίου, Χρήστος Παπαδόπουλος, Κωνσταντίνος Μάρκελλος & ο μικρός Κωνσταντίνος Σπανός

~ Η παράσταση πραγματοποιείται υπό την αιγίδα και με την οικονομική υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού ~

Προπώληση more.com


Θέλω να σου κρατάω το χέρι | 24 Σεπ – 1 Οκτ |  Θέατρο Άλφα

Στις 17 Οκτωβρίου 1963, οι Beatles ηχογραφούσαν για πρώτη φορά σε FourTrack το τραγούδι τους I Want to Hold Your Hand (Θέλω να σου κρατάω το χέρι).

Το νούμερο ένα χιτ του 1964 στη Βρετανία έδωσε το 2021 την έμπνευση για τη συγγραφή ενός σύγχρονου θεατρικού έργου που εγκαινίασε  τη νέα καλλιτεχνική εποχή ενός από τα ιστορικότερα θέατρα της Αθήνας.

Το έργο του Τάσου Ιορδανίδη Θέλω να σου κρατάω το χέρι (I want to hold your hand) θα παρουσιαστεί  για τρίτη χρονιά,από τις 15 Σεπτεμβρίου 2023,στο θέατρο Άλφα – Ληναίος-Φωτίου που μετονομάστηκε προς τιμήν των «ακριβών» ιδρυτών του, Στέφανου Ληναίου και Έλλης Φωτίου.

Η κούραση στον γάμο, η κρίση που βιώνουν οι άνθρωποι μετά από πολλά χρόνια συγκατοίκησης, η απιστία κι ένα ξενοδοχείο ημιδιαμονής γίνονται το σκηνικό για δύο «παράνομους» εραστές.

Είναι και οι δύο γονείςΈχουν και οι δύο τα δίκια τουςΈχουν κάνει και οι δύο λάθη.

Η παγκόσμια δραματουργία έχει συχνά ασχοληθεί με το ζήτημα των ανθρώπινων σχέσεων, με τις ανάγκες των δύο φύλων, με τα θέλω τους και τα πρέπει τους, ίσως επειδή ο θεατής άμεσα ή έμμεσα μπορεί να ταυτιστεί πολύ εύκολα και να κινητοποιηθεί συναισθηματικά. Οι δύο ήρωες μάς «προσκαλούν» να ισορροπήσουμε ανάμεσα στο γέλιο και το δάκρυ και να αντιληφθούμε, μέσα από τις συναντήσεις τους, ότι αυτό που ψάχνουμε όλοι μας στο τέλος της ημέρας είναι η ουσιαστική συντροφικότητα. Κάποιον να μας κρατάει το χέρι.

Θα τα καταφέρουν;

Ο Τάσος Ιορδανίδης για το έργο του:

«Μία νύχτα στην  καραντίνα. H Θάλεια Ματίκα ξενυχτούσε μαζί μου. Σιγοτραγουδώντας για να μην ξυπνήσουμε τα παιδιά μας αποφασίσαμε να μιλήσουμε για όλα όσα αποτελούν την καθημερινότητα που μας  κυνηγά, μας κάνει ευτυχισμένους και που εν τέλει είναι η ζωή μας.

Λίγες ώρες μετά βρέθηκα να γράφω ασταμάτητα. Αφορμή τα 14 χρόνια συμβίωσης με τη Θάλεια, οι γέννες των παιδιών μας, η κοινή μας επαγγελματική ζωή, οι ώρες στο σπίτι. Το έργο περιλαμβάνει πολλά δραματοποιημένα βιογραφικά στοιχεία. Για πράγματα που έχουμε βιώσει, για πράγματα που έχω παρατηρήσει, για κάποιες προσωπικές εμπειρίες ζωής. Για τη συμβίωση. Για τον έρωτα. Για την κοινή πορεία. Για τα προβλήματα. Για τις  αμφισβητήσεις. Για τις ανάγκες, τον σεβασμό, την απόγνωση, την αγάπη, την έννοια της συντροφικότητας.

Εύχομαι το κοινό αποτέλεσμα να μην απογοητεύσει κανέναν θεατή».

Ταυτότητα παράστασης

«Θέλω να σου κρατάω το χέρι» του Τάσου Ιορδανίδη

Σκηνοθεσία-Μουσική επιμέλεια: Θάλεια Ματίκα

Σκηνικά-κοστούμια: Ηλένια Δουλαδήρη

Φωτισμοί: Ζωή Μολυβδά-Φαμέλη

Φωτογραφίες: Βαγγέλης Πατεράκης (2021-22),Ελίνα Γιουνανλή (2022-23)

Official Trailer: Jaco and the Magic beans

Video (Στιγμυότυπα παράστασης): Liccorice Pizza

Σχεδιασμός ήχου: Στέφανος Κεραμίδας

Βοηθός σκηνοθέτη: Μαρία Καρτσαφλέκη

Επικοινωνία θεάτρου: Μαρίκα Αρβανιτοπούλου

Διεύθυνση θεάτρου: Μανώλης Φραγκάκης

 

Παίζουν: Τάσος Ιορδανίδης – Θάλεια Ματίκα

 

ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ SOLD-OUT ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΕ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ (2105201828) ΓΙΑ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΕΣ ΑΚΥΡΩΣΕΙΣ

 

Info

Διάρκεια παράστασης: 90’

Ημέρες και ώρες παραστάσεων:

Παρασκευή: 21.00

Σάββατο: 21.00

Κυριακή: 19.00

Τιμές εισιτηρίων: 16 ευρώ (γενική είσοδος), 12 ευρώ (φοιτητικό, εκπαιδευτικών, άνω των 65), 8 ευρώ (ανέργων)

Προπώληση more.com


… καλά, εσύ σκοτώθηκες νωρίς | 25 Σεπ – 26 Δεκ |  Σύγχρονο Θέατρο

Το εμβληματικό έργο του Χρόνη Μίσσιου μετακομίζει στο Σύγρονο θέατρο για να συνεχίσει για δεύτερη χρονιά τις παραστάσεις,μετά τα απόλυτα sold out πέρυσι στο θέατρο 104 και τις διθυραμβικές κριτικές που απέσπασε από τους πλέον έγκριτους κριτικούς θεάτρου, αλλά κυρίως επειδή αγαπήθηκε από το κοινό και απέδειξε ότι ο πολιτικός λόγος του συγγραφέα είναι πάντα επίκαιρος.

Το κείμενο του Χρόνη Μίσσιου  μεταφέρεται  στη σκηνή του Σύγχρονου θεάτρου από την ομάδα GAFF . Μια εξομολόγηση διώξεων, συλλήψεων, φυλακίσεων και βασανιστηρίων.

Ίσως γιατί η περίοδος που διανύουμε μοιάζει να έχει κάτι από τη σκοτεινή νιότη του Μίσσιου. Ίσως πάλι γιατί ο Μίσσιος δεν απευθύνεται μόνο στο νεκρό του φίλο αλλά κυρίως στους απόντες, σε ‘μάς. Ίσως γιατί η αντίληψη του Μίσσιου για τη ζωή , την ιστορία, το όνειρο δεν είναι μόνο γεμάτη από πολιτική κριτική αλλά και από αισιοδοξία για τη ζωή και πίστη στη δημιουργική δύναμη του ανθρώπου. Ίσως, πάλι, γιατί μας έχουν συμβεί αδιανόητα πράγματα και είναι η στιγμή να αναρωτηθούμε, πώς αντιστέκεται κάποιος σήμερα.

 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Σκηνοθεσία: Σοφία Καραγιάννη
Δραματουργική επεξεργασία: Σοφία Καραγιάννη, Μυρτώ Αθανασοπούλου
Σκηνικά-Κοστούμια: Γεωργία Μπούρδα
Μουσική: Μάνος Αντωνιάδης
Επιμέλεια κίνησης: Μαργαρίτα Τρίκκα
Φωτισμοί: Βασιλική Γώγου
Βοηθός σκηνοθέτη: Αθανασία Κυμπούρη
Φωτογραφίες: Χριστίνα Φυλακτοπούλου
Trailer: Στέφανος Κοσμίδης
Επικοινωνία: Χρύσα Ματσαγκάνη
Παραγωγή: GAFF

Ερμηνεία: Ιωσήφ Ιωσηφίδης, Κωνσταντίνος Πασσάς, Δημήτρης Μαμιός, Γιάννης Μάνθος

Προπώληση more.com


Macrokosmos |  25 Σεπ – 17 Οκτ |  Θέατρο 104

Ένα κτίριο που αντιπροσωπεύει το γρανάζι του συστήματος: Ποιες είναι οι εμπειρίες μας από αυτόν τον κοινωνικό μηχανισμό; Πόσο διαρκεί η ανοχή μας στη διαφθορά και στην αδιαφορία; Που αποτυπώνονται τα ιδανικά μας και που ακριβώς τοποθετούνται οι ηθικοί μας φραγμοί;

Κάθε όροφος αποτελεί ένα συγκεκριμένο μοντέλο κοινωνικής συμπεριφοράς. Σε κάθε όροφο υφίσταται ένας στροβιλισμός μεταξύ της πραγματικότητας του κτιρίου και της ίδιας της ηρωίδας. Η Τζάκι θα γίνει αυτό που βλέπει, θα μεταλλαχθεί σε αυτό που βιώνει και μέσα από την ίδια αυτήν απορρύθμιση, ίσως επιστρέψει στο κέντρο της. Ο Μακρόκοσμος είναι ένα έργο για τα σύνολα των μικρόκοσμών μας και για τη σχέση μας με τα πρότυπα που μας επιβάλλονται.

Συντελεστές:

ΣΥΛΛΗΨΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΤΣΟΜΠΟΥ
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΠΕΡΣΕΦΟΝΗ ΠΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ
ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: SIGMATAF
ΠΡΩΤΟΤΥΠΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ: SIGMATAF / ΝΙΚΟΛΑΣ ΓΙΑΚΟΥΜΗΣ
ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΑ / ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: TSOPAN THEATRE COMPANY
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΦΩΤΙΣΜΩΝ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΑΒΟΥIΔΑΚΗΣ / ΛΙΑ ΜΙΧΑΛΗ
ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΑ: ΕΙΡΗΝΗ ΑΜΑΝΑΤΙΔΟΥ / ΜΑΡΙΑ ΣΙΚΙΤΑΝΟ
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: ΓΡΗΓΟΡΙΑ ΜΕΘΕΝΙΤΗ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΚΑΡΚΑΒΙΛΛΑ
TRAILER/ VIDEO: TSOPAN THEATRE COMPANY
GRAPHIC DESIGN: ΕΥΗ ΤΣΟΜΠΟΥ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ: ΝΑΤΑΣΣΑ ΠΑΠΠΑ

ΠΑΡΑΓΩΓΗ: TSOPAN THEATRE COMPANY

ΠΑΙΖΟΥΝ: ΤΕΡΕΖΑ ΒΡΟΝΤΙΣΗ / ΛΙΝΑ ΚΟΜΝΗΝΟΥ / ΜΠΕΤΥ ΣΑΡΑΝΤΗ

Προπώληση more.com


Όταν μεγαλώσω, θα γίνω Νάνα Μούσχουρη! |  29 Σεπ – 29 Οκτ |  Θέατρο Σταθμός

Ο Μιλού, ένας Γάλλος που μεγαλώνει σε μια επαρχιακή πόλη τη δεκαετία του ’80, ανέκαθεν διέφερε από τους συνομηλίκους του. Στα οκτώ του τρελαινόταν να μεταμφιέζεται σε πριγκίπισσα και να παριστάνει τη βασίλισσα της Αιγύπτου, ενώ απεχθανόταν τα παιχνίδια με τη μπάλα και καθετί αγορίστικο. Στα δεκατέσσερα, ακούγοντας στην τηλεόραση της φωνή της Νάνας Μούσχουρη αποφασίζει: «Θα γίνω Νάνα Μούσχουρη!».

 

Η διάσημη τραγουδίστρια, που μεσουρανεί στη Γαλλία εκείνη την εποχή, γίνεται το ίνδαλμά του σε σημείο να ονειρεύεται να της μοιάσει απόλυτα. Ο δρόμος του, βέβαια είναι γεμάτος εμπόδια: δεν είναι Έλληνας, ούτε μιλάει ελληνικά, δεν φοράει γυαλιά και τουαλέτες με στρας και παγιέτες, ούτε ξέρει να τραγουδά. Και το χειρότερο: είναι αγόρι…

Τίποτα παρόλα αυτά δεν είναι ικανό να τον σταματήσει. Από τα δεκατέσσερά του, ο θαυμασμός και η ταύτισή του στο πρόσωπο της Ελληνίδας σταρ του δίνουν κουράγιο, τον οδηγούν να ξεπεράσει οποιεσδήποτε δυσκολίες και να βρει τελικά αυτό που πραγματικά ο ίδιος είναι.

Μια αληθινή ιστορία, ένας ύμνος στη δύναμη του ονείρου

Η αληθινή ιστορία του συγγραφέα Νταβίντ Λελαί-Ελό, ειπωμένη με ειλικρίνεια, χιούμορ και ανθρώπινη ζεστασιά, ξεδιπλώνεται σ’ έναν γοητευτικό μονόλογο, ενώ μέσα από το έργο ανασυντίθεται η εικόνα της Ελληνίδας καλλιτέχνιδας με τη διεθνή ακτινοβολία, της οποίας η μουσική διαδρομή, εκτός από αξιοθαύμαστο καλλιτεχνικό επίτευγμα, έχει αποτελέσει όχημα προβολής της ελληνικότητας σε όλο τον κόσμο.

Ο Μάνος Καρατζογιάννης υποδύεται τον Μιλού υπό την σκηνοθετική καθοδήγηση του Ελισσαίου Βλάχου, ενσαρκώνοντας ένα ρόλο απαιτητικό, ενός ανθρώπου που διεκδικεί να γίνει αποδεκτός και να αγαπηθεί.

Η Νάνα Μούσχουρη, φίλη και συνεργάτης πλέον του συγγραφέα, σημειώνει για το έργο:

«Ο Μιλού, το μικρό αγόρι που ζει το όνειρό του, συνεχίζει να βαδίζει στο δρόμο του με ενθουσιασμό και σεβασμό για να καταφέρει να υπάρξει, μέχρι τα όρια της ζωής του. Γιατί το όνειρό του είναι η ελπίδα για το μέλλον του. Είμαι ευτυχής που μοιράζομαι ένα μέρος της διαδρομής του, συγκινημένη που του απλώνω το χέρι και του δανείζω τη φωνή μου. Και νιώθω ότι μου δίνει και αυτός το χέρι του και μοιραζόμαστε μυστικά τη μεγάλη ευθύνη να βρούμε την Αλήθεια μας.»

Ο Μιλού, ένας Γάλλος που μεγαλώνει σε μια επαρχιακή πόλη τη δεκαετία του ’80, ανέκαθεν διέφερε από τους συνομηλίκους του. Στα οκτώ του τρελαινόταν να μεταμφιέζεται σε πριγκίπισσα και να παριστάνει τη βασίλισσα της Αιγύπτου, ενώ απεχθανόταν τα παιχνίδια με τη μπάλα και καθετί αγορίστικο. Στα δεκατέσσερα, ακούγοντας στην τηλεόραση της φωνή της Νάνας Μούσχουρη αποφασίζει: «Θα γίνω Νάνα Μούσχουρη!».

Η διάσημη τραγουδίστρια, που μεσουρανεί στη Γαλλία εκείνη την εποχή, γίνεται το ίνδαλμά του σε σημείο να ονειρεύεται να της μοιάσει απόλυτα. Ο δρόμος του, βέβαια είναι γεμάτος εμπόδια: δεν είναι Έλληνας, ούτε μιλάει ελληνικά, δεν φοράει γυαλιά και τουαλέτες με στρας και παγιέτες, ούτε ξέρει να τραγουδά. Και το χειρότερο: είναι αγόρι…

Τίποτα παρόλα αυτά δεν είναι ικανό να τον σταματήσει. Από τα δεκατέσσερά του, ο θαυμασμός και η ταύτισή του στο πρόσωπο της Ελληνίδας σταρ του δίνουν κουράγιο, τον οδηγούν να ξεπεράσει οποιεσδήποτε δυσκολίες και να βρει τελικά αυτό που πραγματικά ο ίδιος είναι.

Μια αληθινή ιστορία, ένας ύμνος στη δύναμη του ονείρου

Η αληθινή ιστορία του συγγραφέα Νταβίντ Λελαί-Ελό, ειπωμένη με ειλικρίνεια, χιούμορ και ανθρώπινη ζεστασιά, ξεδιπλώνεται σ’ έναν γοητευτικό μονόλογο, ενώ μέσα από το έργο ανασυντίθεται η εικόνα της Ελληνίδας καλλιτέχνιδας με τη διεθνή ακτινοβολία, της οποίας η μουσική διαδρομή, εκτός από αξιοθαύμαστο καλλιτεχνικό επίτευγμα, έχει αποτελέσει όχημα προβολής της ελληνικότητας σε όλο τον κόσμο.

Η Νάνα Μούσχουρη, φίλη και συνεργάτης πλέον του συγγραφέα, σημειώνει για το έργο:

«Ο Μιλού, το μικρό αγόρι που ζει το όνειρό του, συνεχίζει να βαδίζει στο δρόμο του με ενθουσιασμό και σεβασμό για να καταφέρει να υπάρξει, μέχρι τα όρια της ζωής του. Γιατί το όνειρό του είναι η ελπίδα για το μέλλον του. Είμαι ευτυχής που μοιράζομαι ένα μέρος της διαδρομής του, συγκινημένη που του απλώνω το χέρι και του δανείζω τη φωνή μου. Και νιώθω ότι μου δίνει και αυτός το χέρι του και μοιραζόμαστε μυστικά τη μεγάλη ευθύνη να βρούμε την Αλήθεια μας.»

Λίγα λόγια για τον συγγραφέα

Ο Νταβίντ Λελαί-Ελό (David Lelait-Helo) είναι συγγραφέας και δημοσιογράφος, έχει γράψει μυθιστορήματα, φιλοσοφικά διηγήματα και βιογραφίες  γυναικών του καλλιτεχνικού στερεώματος (Εβίτα Περόν, Μαρία Κάλλας, Μπαρμπαρά, Δαλιδά,  Ρόμυ Σνάιντερ…)

Η βιογραφία της Μαρίας Κάλλας με τίτλο «Μαρία Κάλλας-Έζησα με τέχνη έζησα με έρωτα» κυκλοφορεί στα ελληνικά από τις εκδόσεις Πατάκη. Πολλά από τα έργα του έχουν μεταφραστεί σε άλλες χώρες.

Με τη Νάνα Μούσχουρη διατηρούν στενή φιλική σχέση, επικοινωνούν καθημερινά, βλέπονται συχνά στο Παρίσι, στη Γενεύη ή στην Αθήνα, και συνεργάζονται συστηματικά.

Από τη Γαλλία στην Ελλάδα

Το «Όταν μεγαλώσω, θα γίνω Νάνα Μούσχουρη» παρουσιάστηκε το 2019 στη Γαλλία, στο Φεστιβάλ της Αβινιόν, με εξαιρετική επιτυχία και, από τον Σεπτέμβριο 2023, παίζεται στο Παρίσι.

 

Συντελεστές:

Συγγραφέας: Νταβίντ Λελαί-Ελό

Μετάφραση: Αγγελική Βουλουμάνου

Ερμηνεία: Μάνος Καρατζογιάννης

Σκηνοθεσία – Δραματουργική επεξεργασία: Ελισσαίος Βλάχος

Σκηνικά – κοστούμια: Σεμίραμις Μοσχοβάκη

Μουσική σύνθεση & επιμέλεια: Νίκος Κολλάρος

Κινησιολογία – χορογραφία: Ματίνα Κωστιάνη

Φωτισμοί: Γιώργος Αγιαννίτης

Φωτογραφίες: Αθηνά Λιάσκου

Γραφιστική επιμέλεια: Κωνσταντίνος Γεωργαντάς

Βοηθός σκηνογράφου: Λίνα Δαμιανίδου

Οργάνωση παραγωγής – Βοηθός σκηνοθέτη: Αγγελική Βουλουμάνου

Παραγωγή: «Ξανθίας» ΑΜΚΕ

Προβολή και επικοινωνία: Βάσω Σωτηρίου-We Will

Social Media: Ορσαλία Πιπίδη

Προπώληση more.com


Ακολούθησε το Stage News στο Google news και μάθε όλα τα τελευταία νέα.


 

Festival1 ημέρα πρν

World Of Beer Festival: 9 Συναυλίες, 4 Radio producers, 27 Ωρες Μουσικής! | 10 – 12 Μαϊου

Συναυλίες2 ημέρες πρν

Ο Αλκίνοος Ιωαννίδης στην Κρήτη: 23 Ιουλίου στο Ρέθυμνο & 24 Ιουλίου στο Ηράκλειο

Συναυλίες2 ημέρες πρν

AthensRocks 2024: Spiritualized, The Armed και Πεθαίνουν στο Τέλος συμπληρώνουν το line-up της πρώτης μέρας | Σάββατο 27 Ιουλίου

Μουσική2 ημέρες πρν

Kandè | New Single: Fury of War

Συναυλίες2 ημέρες πρν

Σωκράτης Μάλαμας | Καλοκαίρι 2024: Νέα δεύτερη Ημερομηνία 2 Ιουλίου |Κατράκειο Θέατρο Νίκαιας, Αθήνα

Events2 ημέρες πρν

Athens Pre Pride Party: Σάββατο 20 Απρ 23:00 @ Pireos 260

News3 ημέρες πρν

Ξεκίνησε η προπώληση για τις εμφανίσεις των James σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Συναυλίες3 ημέρες πρν

Εθισμός: Παρουσίαση δίσκου Millennials | Γήπεδο Ριζούπολης – Σάββατο 6 Ιουλίου 2024

Events3 ημέρες πρν

Bolivar Beach Club: Opening το Σάββατο 27 Απριλίου με guests το δημοφιλές δίδυμο Fideles

Συναυλίες3 ημέρες πρν

Νατάσσα Μποφίλιου καλοκαίρι 2024: Κάτι καίγεται – Θέατρο Γής Θεσσαλονίκη | Τρίτη 2 Ιουλίου 2024