Connect with us

Festival

Θεσσαλονίκη: 9ο Φεστιβάλ Δάσους | Πρόγραμμα Αυγούστου

Δημοσιεύθηκε

στις

To Φεστιβάλ Δάσους, το μεγάλο πολιτιστικό γεγονός της Θεσσαλονίκης, συνεχίζει για ένατη συνεχή χρονιά να φιλοξενεί κορυφαίες παραστάσεις και συναυλίες σε όλες τις σκηνές του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος.

Στο Θέατρο Δάσους, στο Θέατρο Γης, στην Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών, στο Βασιλικό Θέατρο και στο  Μικρό Θέατρο της Μονής Λαζαριστών οι Θεσσαλονικείς αλλά και οι επισκέπτες στην πόλης μας  θα έχουν την ευκαιρία και τον Αύγουστο να απολαύσουν κορυφαίες παραγωγές θεάτρου αλλά και αγαπημένα ονόματα της ελληνικής και διεθνούς μουσικής σκηνής.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ
ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 

28 Αυγούστου: 

«Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή – σκηνοθεσία: Γιώργος Σκεύας | Θέατρο Δάσους 21:00

Ο Γιώργος Σκεύας σκηνοθετεί το αριστούργημα του Σοφοκλή «Οιδίπους επί Κολωνώ» με τον σπουδαίο ηθοποιό Δημήτρη Καταλειφό, στην ωριμότερη στιγμή της σπουδαίας του πορείας, στην πρώτη του πρωταγωνιστική εμφάνιση στην Επίδαυρο.

Η εμβληματική τραγωδία του Σοφοκλή, «Οιδίπους επί Κολωνώ», παρουσιάζεται φέτος στο Αργολικό Θέατρο με τον Δημήτρη Καταλειφό και μια εκλεκτή ομάδα πρωταγωνιστών -Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, Αγγελική Παπαθεμελή, Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Μάξιμος Μουμούρης, Χρήστος Σαπουντζής, Γιώργος Νούσης- σε ένα σύνολο δεκατεσσάρων ηθοποιών, υπό τη σκηνοθετική καθοδήγηση του Γιώργου Σκεύα.

Το έργο

Η τραγωδία «Οιδίπους επί Κολωνώ» είναι το τελευταίο έργο του Σοφοκλή. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά πέντε χρόνια μετά το θάνατο του ποιητή και πραγματεύεται το τέλος του Οιδίποδα, άλλοτε κραταιού βασιλιά της Θήβας.

Ο Οιδίποδας, γέροντας πια, τυφλός και εξόριστος, φτάνει μετά από μακρά περιπλάνηση στον Αθηναϊκό δήμο του Ίππιου Κολωνού, οδηγούμενος από τη μια του κόρη, την Αντιγόνη. Κάθεται σ’ ένα βράχο μέσα στο ιερό άλσος των Ευμενίδων, αλλά κάποιος κάτοικος του Κολωνού τον ανακαλύπτει και του ζητά να φύγει γιατί ο χώρος όπου κάθεται είναι ιερός και άβατος. Ο Οιδίποδας αρνείται γιατί  σύμφωνα με τον χρησμό,  αυτό το μέρος θα είναι ο τόπος της τελικής του ανάπαυσης.

Ο κάτοικος του Κολωνού καλεί τους γέροντες του τόπου να αποφασίσουν. Εκείνοι συμπονούν τον γέροντα ικέτη, αλλά μόλις μαθαίνουν το όνομά του, τρομοκρατούνται και τον διατάζουν να φύγει αμέσως απ’ τη χώρα τους. Ο Οιδίποδας επικαλείται την Αθηναϊκή φιλοξενία και ζητά να δει τον Θησέα, τον βασιλιά της Αθήνας, διότι έχει να του προσφέρει μεγάλο δώρο για την πόλη του.  Στο μεταξύ, έρχεται αναπάντεχα η Ισμήνη, η άλλη κόρη του Οιδίποδα, μεταφέροντας τα νέα απ’ τη Θήβα: Οι γιοί του Οιδίποδα ο Πολυνείκης και ο Ετεοκλής, βρίσκονται στα πρόθυρα εμφυλίου πολέμου, διεκδικώντας ο καθένας για τον εαυτό του, τον θρόνο και την εξουσία. Επιπλέον, ένας νέος χρησμός ορίζει πως όποιος έχει με το μέρος του τον Οιδίποδα, νεκρό ή ζωντανό, αυτός κερδίζει. Καταφτάνει ο Θησέας και ο Οιδίποδας του ζητά προστασία για όσο ζει καθώς και να ταφεί στο χώμα της Αθήνας όταν έρθει το τέλος της ζωής του. Ο Θησέας τιμώντας τον Οιδίποδα, δεσμεύεται και για τα δύο και τον διαβεβαιώνει ότι είναι ασφαλής.

Στη σκηνή εισβάλλει ο Κρέοντας, ανακοινώνοντας ότι έρχεται εκ μέρους όλων των Θηβαίων,  για να πείσει τον Οιδίποδα να γυρίσει πίσω στην πατρίδα του, τη Θήβα. Όταν βλέπει πως τα λόγια του δεν πείθουν αλλά αντίθετα εξοργίζουν τον Οιδίποδα, ο Κρέοντας, για να πετύχει το σκοπό του,  καταφεύγει στη βία…

 Σημείωμα σκηνοθέτη

Ἀγγελικὸκαὶμαῦρο, φῶς,

γέλιο τῶν κυμάτων στὶςδημοσιὲςτοῦ πόντου,

δακρυσμένο γέλιο,

σὲ βλέπει ὁ γέροντας ἱκέτης

πηγαίνοντας νὰ δρασκελίσει τὶςἀόρατες πλάκες

καθρεφτισμένο στὸαἷμα του

ποὺ γέννησε τὸνἘτεοκλῆκαὶτὸν Πολυνείκη.

Το αγγελικό και μαύρο φως, όπως γράφει στο τελευταίο μέρος της «Κίχλης» ο Σεφέρης, είναι αυτό που «βλέπει» ο τυφλός Οιδίποδας, ο γέροντας ικέτης. Είναι η συντριβή και η δικαίωσή του μαζί, το μετέωρο πέρασμά του στον άλλο τόπο, τις αόρατες πλάκες του άλσους των Ευμενίδων, που θα τον υποδεχτούν και θα τον καταπιούν. Η παράσταση φέρνει στο προσκήνιο τη διφορούμενη εκκρεμότητα του τέλους ενός ήρωα σημαδεμένου από τη μοίρα. Πώς μπορεί να μεταφραστεί σκηνικά αυτός ο μετεωρισμός ανάμεσα στο δίκαιο και στο άδικο, ανάμεσα στην αποδοχή της μοίρας και στην άρνησή της; Ο λόγος του Σοφοκλή, ο λόγος στα χείλη των ηρώων του, του Οιδίποδα, του Θησέα, της Αντιγόνης, της Ισμήνης, του Πολυνείκη, του Κρέοντα, δεν επιδέχεται κανέναν οριστικό διαχωρισμό του καλού απ’ το κακό, του ιερού απ’ το βλάσφημο. Αυτός ο λόγος, μέσα από τη μουσική των σωμάτων, γίνεται ένας τόπος αιώνιος, ο αιώνιος χρησμός. Αυτόν τον λόγο και τη βαθιά ποιητική, χρησμική του δύναμη, ζητά να απελευθερώσει αυτή η παράσταση.

                                                                                                                                                                                                                          Γιώργος Σκεύας

 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:

Μετάφραση: Χρύσα Προκοπάκη, Θάνος Τσακνάκης

Σκηνοθεσία: Γιώργος Σκεύας

Δραματουργική επεξεργασία: Γιώργος Σκεύας, Χρύσα Προκοπάκη

Σκηνικά – Κοστούμια: ΛίληΠεζανού

Μουσική: ΣήμηΤσιλαλή

Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος

Κίνηση: DamianoOttavioBigi

Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφίδας

Τρέιλερ: Μιχαήλ Μαυρομούστακος

Social Media: Renegade

Νομικός Σύμβουλος: ΦιλιώΚαστραντά

Βοηθός σκηνοθέτη: Γιάννης Σαβουιδάκης

Βοηθός ενδυματολόγου: Χάρης Σουλιώτης

Βοηθοί Παραγωγής: Βαγγέλης Βογιατζής, Ξένια Καλαντζή

Διεύθυνση Παραγωγής: Κατερίνα Μπερδέκα

 

Παίζουν οι ηθοποιοί: Δημήτρης Καταλειφός, Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, Αγγελική Παπαθεμελή, Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Μάξιμος Μουμούρης, Χρήστος Σαπουντζής, Γιώργος Νούσης, Νίκος Νίκας, Γιώργος Φριντζήλας, Νίκος Δερτιλής, Γιώργος Μπούτσικας, Πάνος Αποστολόπουλος, Αντώνης Αντωνιάδης, Πάρις Παρασκευάδης

Παραγωγός: Γιώργος Λυκιαρδόπουλος

 

 

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ:

 

Προπώληση: ntng.gr |ticketservices.gr

Ταμεία ΚΘΒΕ (Τ.2315 200 200)

Διάρκεια παράστασης: 100 λεπτά

 

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ:

20€ κανονικό

15€ μειωμένο (άνεργοι, φοιτητές, παιδικό, ανω των 65 ετών)

 

Ωράριο Λειτουργίας Ταμείων

 Βασιλικό Θέατρο (Πλατεία Λευκού Πύργου):

Δευτέρα – Παρασκευή, 8:30- 21:30 (και επιπλέον τις ημέρες και ώρες που θα υπάρχουν παραστάσεις του ΚΘΒΕ)

Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών:

Τις ημέρες και ώρες που θα υπάρχουν παραστάσεις του ΚΘΒΕ (2 ώρες πριν την έναρξη)

Θέατρο της Μονής Λαζαριστών:

Τις ημέρες και ώρες που θα υπάρχουν παραστάσεις του ΚΘΒΕ (2 ώρες πριν την έναρξη)

Πλατεία Αριστοτέλους: Δευτέρα – Παρασκευή, 11:00 – 19:00

 

29 Αυγούστου:

«Πέρσες» του Αισχύλου – σκηνοθεσία: Σάββας Στρούμπος | Θέατρο Δάσους 21:00

Η Ομάδα Σημείο Μηδέν και ο σκηνοθέτης Σάββας Στρούμπος παρουσιάζουν – για 2η χρονιά – την τραγωδία του Αισχύλου «Πέρσες» σε μετάφραση Γιώργου Μπλάνα.

Η παράσταση που ξεχώρισε κατά την 1η παρουσίασή της και γνώρισε, σε όλους τους σταθμούς της, τη θερμή ανταπόκριση του κοινού, θα παρουσιαστεί την Τρίτη 29 Αυγούστου στις 21.00 στη Θεσσαλονίκη στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του 9ου Φεστιβάλ Δάσους.

Αξίζει να σημειωθεί πως, λίγες ημέρες πριν την παράσταση στη Θεσσαλονίκη, οι Πέρσες θα έχουν παρουσιαστεί και στην Αυστρία το Σάββατο 19 Αυγούστου στο ArtCarnuntumστο πλαίσιο του WelttheaterFestival.

Για την παράσταση πραγματοποιήθηκε πολύμηνο εργαστήριο εστιασμένο στην αρχαία τραγωδία σύμφωνα με τον τρόπο δουλειάς και προετοιμασίας της Ομάδας Σημείο Μηδέν και του σκηνοθέτη Σάββα Στρούμπου.

 

Λίγα λόγια για τους «Πέρσες» του Αισχύλου (472 π.Χ).

Πρόκειται για την πρώτη τραγωδία που αντλεί τη θεματολογία της από ιστορικά γεγονότα (και μάλιστα μόνο κατά οκτώ χρόνια προγενέστερα από την παρουσίασή της στο κοινό) καθώς πραγματεύεται την οδύνη των Περσών όταν πληροφορούνται για τη συντριπτική ήττα τους στη Σαλαμίνα μάχη στην οποία είχε λάβει μέρος ο ίδιος ο συγγραφέας. Συχνά αναφερόμενη ως «αντιπολεμική» η τραγωδία του Αισχύλου «Πέρσες» στέκεται κριτικά απέναντι σε κάθε είδους υπεροψία και επεκτατισμό σεβόμενη τον θρήνο των ηττημένων και αποδοκιμάζοντας την αλαζονεία των νικητών.

Σκηνοθετικό σημείωμα

ΓΙΑ ΤΟΥΣ «ΠΕΡΣΕΣ» ΤΟΥ ΑΙΣΧΥΛΟΥ

Από το τέλος της Ιστορίας στο τοπίο της Νέμεσης

Οι «ΠΕΡΣΕΣ» παίζονται μέσα στο τοπίο της Νέμεσης (στιγμή της θεϊκής οργής και εκδίκησης). Τα προηγούμενα στάδια του φοβερού τρίπτυχου της αρχαίας Ελληνικής τραγωδίας Ύβρη (βίαιη, αυθάδης και αλαζονική στάση) και Άτη(θόλωμα, τύφλωση του νου) έχουν ήδη προηγηθεί, εφόσον βρισκόμαστε, επί της ουσίας, στην αρχή του οδυνηρού τέλους της Περσικής αυτοκρατορίας. Στην προσπάθειά τους να επεξεργαστούν το αίσθημα του τρόμου που τους κατακλύζει, οι Πέρσες καταλαμβάνονται από την παραφορά της υπεροπλίας τους. Από την τερατώδη τάση τους για ολοένα και περισσότερη δύναμη, πλούτο, εξουσία, από τον αλόγιστο επεκτατισμό τους, όπως και από τη μανία να πολεμούν αδιάκοπα, ώσπου να κατακτήσουν τα επιθυμητά εδάφη, θεωρώντας παράπλευρες απώλειες τους όποιους νεκρούς, τις όποιες καταστροφές επιφέρει η στάση τους.

Με την έναρξη, λοιπόν, του έργου βρισκόμαστε στο τοπίο της Νέμεσης. Η Τίση(τιμωρία και συντριβή) επέρχεται. Αγωνία και φόβος. Νέα δεν έρχονται από πουθενά, ωστόσο όλοι αισθάνονται την καταστροφή που έχει συντελεστεί στο πεδίο της μάχης, για την ακρίβεια στο θαλάσσιο ανθρωποσφαγείο της ναυμαχίας της Σαλαμίνας, χωρίς κανείς να τολμά να το παραδεχτεί. Οι Πέρσες αρνούνται πεισματικά να βγάλουν τα συμπεράσματα από τις πολύνεκρες μάχες της προηγούμενης περιόδου.

Ο Αισχύλος δεν γελοιοποιεί τους εχθρούς της Αθήνας, την ίδια στιγμή, η κριτική του είναι απολύτως αμείλικτη, κυρίως σε ότι αφορά τη θέλησή τους για εξουσία και πλούτο, την ιμπεριαλιστική τους αμετροέπεια. Εξορύσσει την τραγική ύλη από το αδιέξοδο των Περσών μέσα στο τοπίο της Νέμεσης. Όσο αρνούνται να λειτουργήσουν αναστοχαστικά και αυτοκριτικά, να αμφισβητήσουν ριζικά την ανθρωποφαγική τους στάση και να δουν πώς θα αντιμετωπίσουν την επερχόμενη καταστροφή, ο μόνος δρόμος που τους απομένει είναι ο άγριος και άνευ όρων και ορίων θρήνος. Η θρηνητική αγριότητα των Περσών συνδέεται με την κριτική στάση του ποιητή απέναντι στη στάση τους. Η σύνδεση των δύο αυτών διαστάσεων φωτίζει την τραγική κλίμακα της τραγωδίας των Περσών. Εκστατικός θρήνος και κριτική στάση έχουν κοινή ρίζα, κι αυτό γιατί χρειάζεται να καταδειχθεί όσο πιο καθαρά η τρομερή πτώση των πάλαι ποτέ πανίσχυρων εξουσιαστών και αλαζόνων Περσών.

Αν ο Αισχύλος σάρκαζε ή γελοιοποιούσε τους Πέρσες δεν θα ήταν παρά μια ποιητική και πολιτική μικρότητα από μέρους του. Ο Αθηναίος τραγικός δεν θα μπορούσε να βαδίσει σε τέτοια μονοπάτια. Αντιθέτως. Μέσα από τη στάση των Περσών – στάση βαθιάς συνειδησιακής και πολιτικής τυφλότητας – με τα τραγικά της αποτελέσματα, φωτογραφίζει την εξελισσόμενη ιμπεριαλιστική αλαζονεία των ίδιων των Αθηναίων, οι οποίοι, με πρόσχημα τις δημοκρατικές τους αρχές, επιδίδονται στην ίδια αδηφάγα πολιτική με τους χειρότερους εχθρούς τους. Μάλιστα, γίνεται τόσο σκληρός με τους συμπατριώτες του, ώστε να τους παρομοιάζει κριτικά με τους Πέρσες, οκτώ μόλις χρόνια μετά την ναυμαχία της Σαλαμίνας (Η τραγωδία γράφεται και παίζεται το 472 πΧ, η ναυμαχία της Σαλαμίνας χρονολογείται στο 480πΧ). Ο Αισχύλος βλέπει το επερχόμενο τέλος της Αθηναϊκής δημοκρατίας (Η ήττα της Αθήνας από τη Σπάρτη χρονολογείται το 404πΧ, όπου και τελειώνει ο Πελοποννησιακός Πόλεμος) και προειδοποιεί, τονίζοντας τις δημοκρατικές αξίες οι οποίες τείνουν να ξεχαστούν λόγω της ιμπεριαλιστικής αλαζονείας.

Ο Αισχύλος μέσα από τους Πέρσες δείχνει τους Αθηναίους, κι έτσι δημιουργεί ένα ποιητικό φίλτρο κριτικής στάσης για να εκφράσει την πολιτική, κοινωνική και υπαρξιακή του αγωνία σε ότι αφορά την ίδια τη δημοκρατία. Ας πράξουμε αναλόγως. Στους «Πέρσες» αντικατοπτρίζεται η κάθε αλαζονική, αιμοδιψής κι επεκτατική εξουσία. Πόσο κοντά μας είναι το εκτυφλωτικό αφήγημα περί «τέλους της Ιστορίας». Πόση αλαζονική υπεροψία των υποτιθέμενων νικητών, πόση επεκτατική μανία, πόσος κενός αγριανθρωπισμός. Ο χρόνος του τώρα μας βρίσκει σε ένα αντίστοιχο τοπίο Νέμεσης. Όμως, για πόσο ακόμα θα συνεχίζεται η τραγωδία της χειμαζόμενης ανθρωπότητας;

Η παράσταση της Ομάδας Σημείο Μηδέν θα είναι το αποτέλεσμα πολύμηνου εργαστηρίου πάνω στην αρχαία τραγωδία. Βάση της ερευνητικής διαδικασίας αποτελεί η μέθοδος ψυχοφυσικής εκπαίδευσης ηθοποιών του Θ. Τερζόπουλου. Στην παράσταση συμμετέχουν έξι ηθοποιοί. Όλοι αποτελούν τον χορό, μέσα από τον οποίο αναδύονται τα πρόσωπα του έργου.

Σάββας Στρούμπος

 

Συντελεστές

Μετάφραση: Γιώργος Μπλάνας

Σκηνοθεσία: Σάββας Στρούμπος

Σκηνικά, κοστούμια: Κατερίνα Παπαγεωργίου

Φωτισμοί: Κώστας Μπεθάνης

Ηχοτοπίο: Ζήσης Σέγκλιας

Δραματολόγος: Μαρία Σικιτάνο

Κατασκευή κοστουμιών: Ελένη Χασιώτη

Μακιγιάζ: Βιργινία Τσιχλάκη

Βοηθός σκηνοθέτη: Σπύρος Μπέτσης

Φωτογραφίες παράστασης: Δημήτρης Μαόφης

Επικοινωνία: Μαριάννα Παπάκη, ΝώνταςΔουζίνας

 

Διανομή (με σειρά εμφάνισης):

Κορυφαία Χορού: ΡόζυΜονάκη

Άτοσσα: ΈβελυνΑσουάντ

Αγγελιαφόρος: ΜπάμπηςΑλεφάντης, Άννα ΜαρκάΜπονισέλ

Δαρείος: Έλλη Ιγγλίζ

Ξέρξης: Ντίνος Παπαγεωργίου

Χορός: Η ομάδα

Τοποθεσία:

Θέατρο Δάσους, Θεσσαλονίκη


Ημερομηνία:
Τρίτη 29 Αυγούστου, ώρα: 21.00

Διάρκεια παράστασης:

80’

Πληροφορίες-Κρατήσεις:
Τηλ.: 210-3225207, http://simeiomiden.gr/

Προπώληση και από τα Ταμεία του Κ.Θ.Β.Ε.

Ηλεκτρονική Προπώληση:
https://www.ticketservices.gr/event/omada-simeio-miden-perses-tou-aisxylou/?lang=el

Τιμές εισιτηρίων:
Κανονικό: 15€ 
Μειωμένο: 10€

Το μειωμένο εισιτήριο αφορά φοιτητές, ανέργους ΟΑΕΔ, ΑμεΑ, συνοδούς ΑμεΑ, άνω των 65, ΟΛΜΕ-ΔΟΕ

Ωράριο Λειτουργίας Ταμείων

 

Βασιλικό Θέατρο (Πλατεία Λευκού Πύργου):

Δευτέρα – Παρασκευή, 8:30- 21:30 (και επιπλέον τις ημέρες και ώρες που θα υπάρχουν παραστάσεις του ΚΘΒΕ)

 

Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών:

Τις ημέρες και ώρες που θα υπάρχουν παραστάσεις του ΚΘΒΕ (2 ώρες πριν την έναρξη)

 

Θέατρο της Μονής Λαζαριστών:

Τις ημέρες και ώρες που θα υπάρχουν παραστάσεις του ΚΘΒΕ (2 ώρες πριν την έναρξη)

 

Πλατεία Αριστοτέλους: Δευτέρα – Παρασκευή, 11:00 – 19:00

31 Αυγούστου: 

«Ηλέκτρα» του Σοφοκλή / σκηνοθεσία: Λίλλυ Μελεμέ / Θέατρο Γης

Την τραγωδία του Σοφοκλή «Ηλέκτρα», το όψιμο αριστούργημα του μεγάλου τραγικού ποιητή, παρουσιάζουν το καλοκαίρι του 2023 η Εταιρεία Τέχνης ArsAeterna σε συνεργασία με το Θέατρο του Νέου Κόσμου.

Ηπαράσταση, ανεβαίνει σε σκηνοθεσίαΛΙΛΛΥΣ ΜΕΛΕΜΕ και θα παρουσιαστεί πανελλαδική περιοδεία.Στην «Ηλέκτρα» του Σοφοκλή, Ηλέκτρα και Ορέστης εκδικούνται για τοφόνο του Αγαμέμνονα από την Κλυταιμνήστρα και τον Αίγισθο, πληρώνονταςτο αίμα με αίμα. Βαθιά επηρεασμένος από την εποχή του (τέλη του 5ουαιώνα), που διακατέχεται από πνεύμα αμφισβήτησης, διερεύνησης και αποδόμησης, ο Σοφοκλής επιλέγει να αφηγηθεί τον μύθο των Ατρειδών μέσα από το υποκειμενικό βλέμμα της Ηλέκτρας. Ένα βλέμμα θρυμματισμένο από τον πόνο και το πένθος, που αντανακλά, μεγεθύνει και ενίοτε παραμορφώνει την πραγματικότητα που την περιβάλλει.

Πρόκειται για μία πραγματικότητα όντως ζοφερή. Ένα σύμπαν που βουλιάζει στην διαφθορά και την αδικία. Ένας κόσμος εντελώς αντιηρωικός όπου τα πάντα έχουν ανατραπεί και η τάξη των πραγμάτων έχει διασαλευτεί επικίνδυνα. Σε αυτόν τον κόσμο, η Ηλέκτρα επιλέγει να αποτελέσει το μοναδικό κύτταρο ζωντανής συνείδησης που δεν θα πάψει να καταγγέλλει στο διηνεκές την ανηθικότητα και την υποκρισία. Αρνείται να αποδεχθεί και να νομιμοποιήσει το φαύλο καθεστώς των σφετεριστών, και η φωνή της αποτελεί μια γενναία και δυναμική πράξη ενεργητικής αντίστασης που ενοχλεί διαρκώς και υπενθυμίζει ακατάπαυστα την ανάγκη για αποκατάσταση της φρικτής αδικίας.

Αυτή η εμμονική προσκόλληση στις αρχές και τα ιδανικά της, θα φθείρει αναμφισβήτητα και την ίδια. Ακινητοποιημένη στον χώρο και τον χρόνο, παλινδρομεί ανάμεσα στο αποτρόπαιο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον που καθυστερεί, χωρίς να μπορεί να κάνει ούτε ένα βήμα μπροστά.

Διαδηλώνει τον πόνο της στα πρόθυρα του παλατιού, μεταμορφώνεται σε ζωντανή Ερινύα για τους εγκληματίες και προσδοκεί ανυπόμονα την έλευση του σωτήρα αδερφού. Ο πόνος, το πένθος και η ακόρεστη δίψα της για εκδίκηση μοιάζουν να δημιουργούν ένα τοπίο κινούμενης άμμου που σιγά-σιγά την καταπίνει, όμως εκείνη αδυνατεί να πράξει διαφορετικά.

Απομονωμένη και αμετακίνητη, μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας, μια ζωντανή νεκρή, αρνείται να συμβιβαστεί και να υποκύψει, έχοντας ως μοναδικό όπλο την φωνή, την αλήθεια και την πίστη της.
Το αινιγματικό και απροσδόκητο τέλος της τραγωδίας δεν προμηνύει κανένα ευτυχές τέλος, ούτε για την ηρωίδα ούτε για τα πάθη του οίκου της. Ο Σοφοκλής δεν παίρνει θέση για το θέμα της μητροκτονίας που απασχόλησε τόσο τον Αισχύλο, όσο και τον Ευριπίδη. Ως κινηματογραφιστής, εστιάζει τον φακό του στο πρόσωπο της Ηλέκτρας, που μετά τους άγριους πανηγυρισμούς για την ευόδωση του σχεδίου της εκδίκησης, παραμένει παράξενα σιωπηλή, μια κούφια μάσκα, που νιώθει κανείς πως δεν θα ξαναμιλήσει ποτέ πια.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σκηνοθεσία ΛΙΛΛΥ ΜΕΛΕΜΕ
Μετάφραση ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΛΑΝΑΣ
Μουσική ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΑΣΠΑΡΑΤΟΣ
Σκηνικό ΜΙΚΑΕΛΑ ΛΙΑΚΑΤΑ
Κοστούμια ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΥΡΜΑ
Κίνηση ΚΙΚΗ ΜΠΑΚΑ
Φωτισμοί ΜΕΛΙΝΑ ΜΑΣΧΑ
Βοηθός σκηνοθέτη ΠΑΡΗΣ ΛΕΟΝΤΙΟΣ

Βοηθός ενδυματολόγου α’: ΕΙΡΗΝΗ ΓΕΩΡΓΑΚΙΛΑ

Βοηθός ενδυματολόγου β’: ΛΥΔΙΑ ΤΡΑΝΤΑ

Φωτογραφίες ΕΛΙΝΑ ΓΙΟΥΝΑΝΛΗ

Δ/νση – Οργάνωση Παραγωγής ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΜΟΥΜΟΥΛΙΔΗΣ
Οργάνωση περιοδείας ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΜΠΑΛΛΑ

Παραγωγή

ArsAeterna | Θέατρο του Νέου Κόσμου | 5 η Εποχή Τέχνης

 

Παίζουν

Ηλέκτρα ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ
Ορέστης ΣΤΡΑΤΗΣ ΧΑΤΖΗΣΤΑΜΑΤΙΟΥ
Κλυταιμνήστρα ΕΛΙΣΑΒΕΤ ΜΟΥΤΑΦΗ
Παιδαγωγός ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΖΗΣΗΣ
Χρυσόθεμις ΕΡΙΕΤΤΑ ΜΑΝΟΥΡΗ
Αίγισθος ΔΑΥΙΔ ΜΑΛΤΕΖΕ
Πυλάδης ΠΑΡΗΣ ΛΕΟΝΤΙΟΣ

 

Χορός

ΦΙΟΝΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ, ΗΒΗ ΝΙΚΟΛΑΙΔΟΥ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΝΤΑΝΤΑΜΗ, ΔΑΝΑΗ ΠΟΛΙΤΗ,ΜΕΛΙΣΣΑΝΘΗ ΡΕΓΚΟΥΚΟΥ, ΑΡΕΤΗ ΤΙΛΗ

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ:

 Προπώληση: ntng.gr |viva.gr | 11876 |

Ταμεία ΚΘΒΕ (Τ.2315 200 200)

 

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ:

Γενική είσοδος: 20€

Μειωμένο*: 17€ (Φοιτητικό, Μαθητικό, Ανέργων, ΑΜΕΑ)

 

Ωράριο Λειτουργίας Ταμείων

 Βασιλικό Θέατρο (Πλατεία Λευκού Πύργου):

Δευτέρα – Παρασκευή, 8:30- 21:30 (και επιπλέον τις ημέρες και ώρες που θα υπάρχουν παραστάσεις του ΚΘΒΕ)

Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών:

Τις ημέρες και ώρες που θα υπάρχουν παραστάσεις του ΚΘΒΕ (2 ώρες πριν την έναρξη)

Θέατρο της Μονής Λαζαριστών:

Τις ημέρες και ώρες που θα υπάρχουν παραστάσεις του ΚΘΒΕ (2 ώρες πριν την έναρξη)

Πλατεία Αριστοτέλους: Δευτέρα – Παρασκευή, 11:00 – 19:00


Ακολούθησε το Stage News στο Google news και μάθε όλα τα τελευταία νέα.


 

Περισσότερα
Festival1 ημέρα πρν

World Of Beer Festival: 9 Συναυλίες, 4 Radio producers, 27 Ωρες Μουσικής! | 10 – 12 Μαϊου

Συναυλίες2 ημέρες πρν

Ο Αλκίνοος Ιωαννίδης στην Κρήτη: 23 Ιουλίου στο Ρέθυμνο & 24 Ιουλίου στο Ηράκλειο

Συναυλίες2 ημέρες πρν

AthensRocks 2024: Spiritualized, The Armed και Πεθαίνουν στο Τέλος συμπληρώνουν το line-up της πρώτης μέρας | Σάββατο 27 Ιουλίου

Μουσική2 ημέρες πρν

Kandè | New Single: Fury of War

Συναυλίες2 ημέρες πρν

Σωκράτης Μάλαμας | Καλοκαίρι 2024: Νέα δεύτερη Ημερομηνία 2 Ιουλίου |Κατράκειο Θέατρο Νίκαιας, Αθήνα

Events2 ημέρες πρν

Athens Pre Pride Party: Σάββατο 20 Απρ 23:00 @ Pireos 260

News3 ημέρες πρν

Ξεκίνησε η προπώληση για τις εμφανίσεις των James σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Συναυλίες3 ημέρες πρν

Εθισμός: Παρουσίαση δίσκου Millennials | Γήπεδο Ριζούπολης – Σάββατο 6 Ιουλίου 2024

Events3 ημέρες πρν

Bolivar Beach Club: Opening το Σάββατο 27 Απριλίου με guests το δημοφιλές δίδυμο Fideles

Συναυλίες3 ημέρες πρν

Νατάσσα Μποφίλιου καλοκαίρι 2024: Κάτι καίγεται – Θέατρο Γής Θεσσαλονίκη | Τρίτη 2 Ιουλίου 2024