Connect with us

Magazine

Ο Bono λέει ότι ο Edge παραλίγο να τον πείσει να διαλύσει τους U2

Published

on

Ο frontman των U2 Bono κάθισε πρόσφατα για μια συνέντευξη στο Billboard και θυμήθηκε πώς οι U2 επέστρεψαν από τα πρόθυρα της διάλυσης λόγω της πνευματικής κρίσης του συμπαίκτη τους The Edge.

Παρόλο που οι U2 δεν ήταν ποτέ επίσημα ένα θρησκευτικό συγκρότημα, η θρησκευτική ιστορία του συγκροτήματος είναι ευρέως γνωστή. Όταν οι U2 αρχικά ενώθηκαν, ο Bono, ο Edge και ο Larry Mullen Jr. ήταν όλοι ενεργά μέλη μιας ευαγγελικής χριστιανικής κοινότητας, η οποία είναι ένα κίνημα εντός του προτεσταντικού χριστιανισμού.
Είναι γνωστό ότι το συγκρότημα είχε διάφορες επιφυλάξεις για τη μουσική του λόγω της δύσκολης σχέσης μεταξύ θρησκείας και ροκ. Ωστόσο, καθώς περνούσε ο καιρός, κατάφεραν να ενσωματώσουν κάποια θρησκευτικά στοιχεία στη μουσική τους, ειδικά στους στίχους τους. Παρόλο που οι στίχοι των U2 εκφράζουν συχνά την πίστη τους, κατάφεραν να αποφύγουν να χαρακτηριστούν ως χριστιανικό συγκρότημα.

Αν και τελικά βρήκαν μια ισορροπία μέσα στη συγκρουσιακή σχέση μεταξύ ροκ και θρησκείας, η πνευματική κρίση του Edge κάποτε παραλίγο να προκαλέσει το τέλος των U2. Τα γεγονότα έλαβαν χώρα ενώ ο Edge και ο Bono φοιτούσαν μαζί σε ένα μη θρησκευτικό σχολείο. Ο ίδιος εξήγησε ότι εκεί γνώρισαν μια ομάδα που ονομαζόταν “ριζοσπάστες χριστιανοί του πρώτου αιώνα”, οι οποίοι ήταν πολύ αυστηροί στις πεποιθήσεις τους, και με την πάροδο του χρόνου, η ομάδα τους πίεσε να σταματήσουν να κάνουν μουσική.
Μετά από κάποιο χρονικό διάστημα ο Edge είπε ότι δεν μπορούσε να ασχοληθεί άλλο με αυτές τις συγκρούσεις και ο Bono συμφώνησε με τον φίλο του. Τελικά, πήγαν στον μάνατζέρ τους Paul McGuinness και του είπαν ότι ο Θεός δεν ήθελε να συνεχίσουν να κάνουν μουσική. Ο μάνατζέρ τους σοκαρίστηκε όταν το άκουσε αυτό και τους υπενθύμισε τις νομικές τους υποχρεώσεις, αφού είχαν υπογράψει συμβόλαιο.

Έτσι, το συγκρότημα αποφάσισε να συνεχίσει να δουλεύει πάνω στη μουσική του, αλλά ο Edge δεν είχε ακόμα λύσει τα εσωτερικά του ζητήματα. Μετά από λίγο, άρχισε να γράφει το “Sunday Bloody Sunday”, ένα τραγούδι που πίστευε ότι θα έλυνε το πρόβλημα. Το κομμάτι έγινε το εναρκτήριο τραγούδι του άλμπουμ ‘War’ του 1983, το οποίο αργότερα χαρακτηρίστηκε από τους οπαδούς ως ένα τρελό άλμπουμ και είναι επίσης γνωστό ως το πρώτο ανοιχτά πολιτικό και θρησκευτικό άλμπουμ του συγκροτήματος.

Ο Bono πρόσθεσε ότι ο μόνος λόγος που ο παραγωγός τους Chris Blackwell δεν τους απέλυσε μετά τη δημιουργία αυτού του άλμπουμ ήταν ότι είχε συνηθίσει να ασχολείται με τον Bob Marley, ο οποίος επίσης ήθελε να τραγουδάει στο Θεό και να διαμαρτύρεται για τον κόσμο. Κατά κάποιο τρόπο, ο Edge προσπάθησε να κάνει το ίδιο πράγμα σε αυτό το τραγούδι. Ξεπέρασε την πνευματική του κρίση αφού έγραψε και κυκλοφόρησε αυτό το κομμάτι, και εκείνη η περίοδος έγινε ένα από τα σημεία καμπής του συγκροτήματος.

Να πώς θυμήθηκε ο Bono την ιστορία της πνευματικής κρίσης του Edge:

“Συναντήσαμε αυτό το -υποθέτω ότι τους λες ριζοσπάστες χριστιανούς του πρώτου αιώνα, κάτι σαν πανκ. Και ξέρετε, δεν χρειάζονταν πολλά υλικά πράγματα. Ήταν πολύ αυστηροί από αυτή την άποψη. Και εμείς αρχικά νομίζαμε ότι μας αποδέχονταν γι’ αυτό που ήμασταν. Μετά από λίγο, άρχισαν να μας ενοχλούν. ‘Ίσως αυτό το πράγμα με τη μουσική είναι – θα πρέπει να το αφήσετε κάτω. Και αν ο κόσμος είναι διαλυμένος, πραγματικά, και είναι πραγματικά διαλυμένος. Και αν θέλετε να συμμετέχετε στη διόρθωσή του, ίσως η μουσική είναι κάτι που πρέπει να αφήσετε στην άκρη και να τραγουδήσετε αυτά τα τραγούδια δοξολογίας”.
Ο Edge με παίρνει τηλέφωνο και μου λέει: “Δεν νομίζω ότι μπορώ να το λύσω αυτό”. Του είπα, ‘Λοιπόν, ναι, έχω κι εγώ κάποια προβλήματα με αυτό. Θέλω να είμαι χρήσιμος. Θέλω να είμαι χρήσιμος στη ζωή μου και θέλω να είμαι χρήσιμος στον κόσμο. Ο κόσμος είναι, ξέρεις, …… Πηγαίνουμε και του λέμε ότι όλα τελείωσαν.

Έτσι, καθόταν εκεί, και μπήκαμε μέσα, και ο Paul είπε, “Λοιπόν, έχεις μιλήσει με τον Θεό;”. Και εμείς είπαμε, ‘Ναι. Και ο Θεός σας είπε ότι δεν θέλετε να είστε στο συγκρότημα; Δηλαδή, θέλετε να διαλύσετε το συγκρότημα;” “Κατά κάποιο τρόπο, ναι. ‘Εντάξει. Οπότε έχεις μιλήσει με τον Θεό, και πώς είναι ο Θεός με τα νομικά συμβόλαια; Γιατί υπέγραψα ένα νομικό συμβόλαιο εδώ. Και εμείς ήμασταν εντελώς, ‘Ω, ίσως δεν το ακούσαμε σωστά’.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ο Chris Blackwell δεν μας πέταξε από την Island Records επειδή είχαμε κάνει ένα τρελό θρησκευτικό άλμπουμ. Δεν ήταν καθόλου τρελό, αλλά ο κόσμος το αποκαλούσε τρελό. Είναι επειδή είπε ότι είχε συνηθίσει να ασχολείται με τον Bob Marley και ο Bob Marley ήθελε να τραγουδήσει στον Θεό. Ο Bob Marley ήθελε να τραγουδήσει στα κορίτσια. Ο Bob Marley ήθελε να τραγουδήσει στον κόσμο γύρω του και να διαμαρτυρηθεί γι’ αυτόν. Οπότε εκεί ήταν, ένα τρίχορδο σκέλος που έγινε οι U2, και αυτό ξεκίνησε με τον Edge στο ‘Sunday Bloody Sunday'”.

Magazine

Οι ρίζες των… Nirvana

Published

on

Κανένα σπουδαίο συγκρότημα δεν γεννιέται χωρίς αγώνα και κανένας σπουδαίος δίσκος δεν γεννιέται στο κενό. Για κάθε καλλιτέχνη του οποίου οι ιδέες κάνουν την τρέλα σας να γυρίζει, υπάρχει ένας τεράστιος σωρός επιρροών – από κηλίδες χρώματος μέχρι στίγματα ήχου – που τον έφεραν σε αυτό το σημείο.
NIRVANA. Δύο λέξεις: Kurt Cobain. Δύο ακόμα λέξεις: Παράλογη ιδιοφυΐα. Δύο τελευταίες λέξεις: Δυστυχώς νεκρός. Μόνο το πιο θεαματικό ταλέντο θα μπορούσε να μετατρέψει την αγάπη του για τους Σκωτσέζους έφηβους της δεκαετίας του ’70 Bay City Rollers και τους Τεξανούς Butthole Surfers σε ένα νέο και επιθετικά όμορφο είδος μουσικής – αλλά ο Kurt το κατάφερε. Ανακάτεψε λίγο doom-mongering mega-rock, pigeon-toed hair-slide indie, γκρουβάτο blues , λίγο Abba και λίγο toast-in-bed-with-your-socks-on slacker-pop και ένας νέος φοβερός κόσμος δυνατοτήτων μπορεί να ανοίξει μπροστά σου. Αυτήν την εβδομάδα: NIRVANA. Δύο λέξεις: Kurt Cobain. Δύο ακόμα λέξεις: Cobain Cobain: Παράλογη ιδιοφυΐα. Δύο τελευταίες λέξεις: Δυστυχώς νεκρός. Μόνο το πιο θεαματικό ταλέντο θα μπορούσε να μετατρέψει την αγάπη του για τους Σκωτσέζους έφηβους της δεκαετίας του ’70 Bay City Rollers και τους Τεξανούς Butthole Surfers που σπάει τα κεφάλια με τα ναρκωτικά σε ένα νέο και επιθετικά όμορφο είδος μουσικής – αλλά ο καημένος ο Kurt το κατάφερε. Ανακάτεψε λίγο doom-mongering mega-rock, pigeon-toed hair-slide indie, γκρουβάτο blues βογγητό, λίγο Abba και λίγο toast-in-bed-with-your-socks-on slacker-pop και ένας νέος φοβερός κόσμος δυνατοτήτων μπορεί να ανοίξει μπροστά σου. Λοιπόν, μπορεί να ανοίξει, αν είσαι μια παράλογα ταλαντούχα ιδιοφυΐα, τέλος πάντων.

In The Beginning

Ο Κομπέιν μεγάλωσε στο Αμπερντίν, μια μικρή κωμόπολη 100 μίλια έξω από το Σιάτλ. Οι πρώτες του μουσικές επιρροές ήταν οι δίσκοι της μητέρας του με τους Beatles, τους Monkees και τους Bay City Rollers, ενώ στο ραδιόφωνο έπαιζαν οι Aerosmith και οι Blondie. Σε ηλικία 14 ετών ο πατέρας του του αγόρασε μια ηλεκτρική κιθάρα – μπήκαν οι Black Sabbath, οι Led Zeppelin, οι Iron Maiden και οι AC/DC.

Αποδεκτός στη δεκαετία του ’80

Όταν το πανκ ροκ έφτασε επιτέλους στο Aberdeen είχε βαθιά επίδραση στον Cobain. Χρόνια αργότερα θα περιέγραφε το ντεμπούτο άλμπουμ των Sex Pistols ως “τον δίσκο με την καλύτερη παραγωγή στον κόσμο”, ενώ αμερικανικά συγκροτήματα όπως οι Black Flag, Fang, MDC, Saccharine Trust και Bad Brains θα άλλαζαν ριζικά την άποψή του για το τι μπορούσε να κάνει και τι μπορούσε να είναι η μουσική.

Η επίδραση της Olympia

Το 1987, ο Cobain μετακόμισε στην Olympia, την πόλη που βρίσκεται 50 μίλια πιο κοντά στο Seattle. Εδώ ήταν που η αμερικανική πανκ σκηνή είχε τη ζωντανή της βάση στην K Records, μια εταιρεία της οποίας το λογότυπο ο Cobain είχε κάνει τατουάζ στο χέρι του. Η K του Calvin Johnston φιλοξενούσε μια ομάδα σοβαρών φανατικών που ανέπτυξαν μια εμμονή με την ιδέα ενός “αγνού” (συχνά γυναικείου) punk rock ήθους, το οποίο αντλούσε από τόσο διαφορετικές μπάντες όπως οι Raincoats, οι Slits, ακόμα και το jazz-pop σχήμα της Tracey Thorn, Marine Girls. Εν τω μεταξύ, ο Cobain απολάμβανε τους νέους δίσκους των Pixies, των Pastels, των Vaselines και μιας νεαρής τραγουδοποιού από το Dorset, της PJ Harvey.

Quiet Bit/Loud Bit

Στα τέλη του 1988 οι Nirvana κυκλοφόρησαν το ντεμπούτο single τους, το “Love Buzz”, μια διασκευή ενός κομματιού 20 ετών από το ολλανδικό ροκ συγκρότημα Shocking Blue. Θα περιόδευαν ακατάπαυστα, συνοδευόμενοι από μια κασέτα που έπαιζαν στο βαν τους, η οποία είχε από τη μια πλευρά τους jangle-friendly power-poppers The Smithereens και από την άλλη τους symphonic metal θεούς της Ελβετίας Celtic Frost, σύμφωνα με τον μπασίστα Krist Novoselic που ήταν μεγάλη επιρροή. Λιγότερο από δύο χρόνια αργότερα το άλμπουμ τους Nevermind και το single-μαμούθ “Smells Like Teen Spirit” θα τους μετέτρεπαν στο μεγαλύτερο συγκρότημα του κόσμου, γεγονός που ο Cobain έβρισκε τόσο ξεκαρδιστικό όσο και τρομακτικό. τον Απρίλιο του 1994 ο Cobain αυτοκτονήσε.

Continue Reading

Magazine

Το ντοκιμαντέρ του Neil Young “Harvest Time” θα κυκλοφορήσει τον Δεκέμβριο

Published

on

Ένα νέο ντοκιμαντέρ για το άλμπουμ “Harvest” του Neil Young του 1972 πρόκειται να προβληθεί στους κινηματογράφους τον επόμενο μήνα.

Η ταινία, η οποία περιλαμβάνει υλικό που δεν έχει ξαναδεί ποτέ και γυρίστηκε στη βόρεια Καλιφόρνια, το Λονδίνο και το Νάσβιλ, κυκλοφορεί για να γιορτάσει την 50ή επέτειο του δίσκου φέτος.

Η προβολή του Neil Young: Harvest Time στις κινηματογραφικές αίθουσες έχει προγραμματιστεί για την 1η Δεκεμβρίου (με επιλεγμένα encore στις 4 Δεκεμβρίου) και θα προηγηθεί μια προσωπική εισαγωγή του Young για την ταινία και το άλμπουμ.

“Αυτό το ντοκιμαντέρ δημιουργήθηκε μεταξύ Ιανουαρίου και Σεπτεμβρίου 1971 και ταξιδεύει τους θεατές στο Broken Arrow Ranch του Young στη Βόρεια Καλιφόρνια για τις συνεδρίες του ‘Harvest Barn’, στο Λονδίνο για μια εμβληματική εμφάνιση με τη Συμφωνική Ορχήστρα του Λονδίνου και στο Νάσβιλ, όπου ο τότε 20χρονος Neil Young δούλεψε σε διάφορα κομμάτια αυτού του άλμπουμ”, αναφέρει η σύνοψη του Harvest Time.

“Το περιεχόμενο των εμφανίσεων και των προβών είναι συνυφασμένο με τη δημιουργική αφήγηση και περιλαμβάνει τα περισσότερα από τα κομμάτια του ‘Harvest’, συμπεριλαμβανομένων των ‘Heart of Gold’, ‘A Man Needs A Maid’, ‘Alabama’ και ‘Old Man'”.

O Young είπε σε δήλωσή του: “Αυτό είναι ένα μεγάλο άλμπουμ για μένα. Πριν από 50 χρόνια, ήμουν 24, ίσως 23, και αυτό το άλμπουμ έκανε μεγάλη διαφορά στη ζωή μου. Έπαιξα με μερικούς σπουδαίους φίλους και είναι πολύ ωραίο που αυτό το άλμπουμ έχει διαρκέσει τόσο πολύ. Πέρασα υπέροχα και τώρα, όταν το ακούω, σκέφτομαι ότι ήμουν πραγματικά τυχερός που ήμουν εκεί.

“Ελπίζω να σας αρέσει αυτή η ιστορία, η οποία είναι το ‘Harvest Time’, και η οποία μιλάει για όλα όσα συνέβησαν. Και τώρα οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο μπορούν να τη δουν στον κινηματογράφο”.

Τα εισιτήρια για τις προβολές της ταινίας “Neil Young: Harvest Time” θα αρχίσουν να πωλούνται στις 10 Νοεμβρίου.

Η πρεμιέρα της ταινίας θα συμπέσει με την άφιξη ενός ειδικού box set για την 50ή επέτειο του “Harvest”, το οποίο θα κυκλοφορήσει στις 2 Δεκεμβρίου.

Continue Reading

Magazine

Η Dolly Parton θέλει να επανενώσει τους Led Zeppelin για το νέο ροκ άλμπουμ της

Published

on

Η τραγουδίστρια λέει ότι θέλει να διασκευάσει το “Stairway To Heaven” με τη βοήθεια του Jimmy Page και του Robert Plant

Η Dolly Parton θέλει να επανενώσει τους Led Zeppelin για μια διασκευή του “Stairway To Heaven” στο νέο ροκ άλμπουμ που έχει υποσχεθεί να κάνει.

Νωρίτερα φέτος, η Parton έγινε πρωτοσέλιδο όταν ήταν υποψήφια για το Rock & Roll Hall Of Fame του 2022, αλλά ζήτησε να μην την υπολογίζουν για την τιμή.

Στην εξήγησή της, η Parton είπε ότι η υποψηφιότητα, την οποία τελικά παραδέχτηκε ότι θα δεχόταν αν ψηφιζόταν, “με ενέπνευσε να βγάλω ένα ελπίζω σπουδαίο rock ‘n’ roll άλμπουμ κάποια στιγμή στο μέλλον, κάτι που πάντα ήθελα να κάνω”!

Με τον θρυλικό παραγωγό Steve Albini να προσφέρει τις υπηρεσίες του για την παραγωγή του άλμπουμ, φαίνεται ότι η Parton είναι πραγματικά έτοιμη να ακολουθήσει το project.

Σε μια νέα συνέντευξη στο Pollstar, η θρυλική τραγουδίστρια αποκάλυψε ότι θέλει να ηχογραφήσει μια νέα διασκευή του “Stairway To Heaven” για το άλμπουμ και να επανενώσει τους Jimmy Page και Robert Plant των Led Zeppelin στη διαδικασία.

Η Parton είχε διασκευάσει στο παρελθόν το εμβληματικό κομμάτι στο bluegrass άλμπουμ της ‘Halos & Horns’ του 2002.

Ερωτηθείσα αν δούλευε πάνω στο rock’n’roll άλμπουμ, είπε: “Λοιπόν, το κάνω. Όταν έγινα υποψήφια για το Rock & Roll Hall of Fame, σκέφτηκα: “Λοιπόν, δεν υπάρχει καλύτερη στιγμή για να το κάνω”. Πάντα ήθελα να το κάνω. Ο σύζυγός μου είναι μεγάλος οπαδός του hard rock ‘n’ roll, και για χρόνια σκεφτόμουν: “Μια από αυτές τις μέρες θα ήθελα να κάνω ένα άλμπουμ κυρίως μόνο γι’ αυτόν, για να το κάνω κατά κάποιο τρόπο”.

“Όταν πήρα την υποψηφιότητα, σκέφτηκα, ‘Γιατί να μην το κάνω όσο το σίδερο είναι ζεστό; Ίσως να βάλω κάποιους από τους μεγάλους, τους θρύλους του rock ‘n’ roll να τραγουδήσουν μαζί μου”.

 

Continue Reading

Trending