Events
Τεχνητή νοημοσύνη: Αντιδρούν οι σεναριογράφοι του Χόλιγουντ στην εισβολή της ΑΙ
Εδώ και δεκαετίες οι σεναριογράφοι του Χόλιγουντ επινοούν ιστορίες επιστημονικής φαντασίας με μηχανές που αντικαθιστούν τους ανθρώπους. Τώρα, προσπαθούν να μην αντικατασταθούν οι ίδιοι από τις μηχανές.
Το Writers Guild of America (WGA), το συνδικάτο των τηλεοπτικών και κινηματογραφικών συγγραφέων, ζητά να περιοριστεί η χρήση τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) στη συγγραφή σεναρίων.
Από την άλλη πλευρά, τα μεγάλα στούντιο του Χόλιγουντ, τα οποία πασχίζουν να αποκαταστήσουν την κερδοφορία των υπηρεσιών streaming και να αντισταθμίσουν τα μειούμενα διαφημιστικά έσοδα, απορρίπτουν την πρόταση και δέχονται να συζητούν θέματα τεχνολογίας με τους συγγραφείς μία φορά τον χρόνο.
Η χρήση της AI στην τηλεόραση και τον κινηματογράφο είναι ένα από τα θέματα που οδήγησαν τους σεναριογράφους στην απόφαση να απεργήσουν αυτή την εβδομάδα (εικόνα πάνω), η πρώτη μεγάλη τους κινητοποίηση εδώ και 15 χρόνια.
Αν και το θέμα της AI δεν περιλαμβάνεται στα κύρια αιτήματα της WGA, τα οποία εστιάζονται στην αποζημίωση των συγγραφέων για τις υπηρεσίες streaming, η συζήτηση για το ρόλο της νέας τεχνολογίας θα καθορίσει το μέλλον της ψυχαγωγίας τις επόμενες δεκαετίες.
Οι σεναριογράφοι έχουν δύο βασικές ανησυχίες για την τεχνητή νοημοσύνη, αναφέρει στο Reuters ο σεναριογράφος Τζον Όγκοστ, μέλος της επιτροπής διαπραγμάτευσης του WGA.
«Δεν θέλουμε να τροφοδοτούνται τα κείμενά μας σ μηχανές, και επίσης δεν θέλουμε να διορθώνουμε τα κακογραμμένα σχέδιά τους» λέει.
Οι σεναριογράφοι ανησυχούν ότι τα στούντιο θα χρησιμοποιούν εργαλεία AI για να παράγουν τους σκελετούς των σεναρίων και μετά θα ζητούν από συγγραφείς να διορθώνουν και να τελειοποιούν τα κείμενα.
«Αντί να σε προσλαμβάνουν για να φτιάξεις το πρώτο σχέδιο, σε προσλαμβάνουν για να κάνουν το δεύτερο, το οποίο πληρώνεται λιγότερο. Αυτό πρέπει να κοπεί από τη ρίζα» λέει ο σεναεριογράφος Ουάρεν Λάιτ, εκτελεστικός διευθυντής της σειράς Law & Order: SVU του δικτύου NBC.
Το συνδικάτο προτείνει να μην αναγνωρίζονται ως πρωτότυπα σενάρια σχέδια κειμένων που παράγοντα από συστήματα AI, κάτι που θα σήμαινε ότι οι σεναριογράφοι που αναλαμβάνουν να διασκευάζουν κείμενα ΑΙ δεν θα πληρώνονται λιγότερο.
Ακόμα, το WGA απαιτεί να μην χρησιμοποιούνται υφιστάμενα σενάρια για την εκπαίδευση συστημάτων ΑΙ, κάτι που σύμφωνα με τους σεναριογράφους ισοδυναμεί με κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας.
Τα συστήματα ΑΙ είναι «μηχανές λογοκλοπής» υποστηρίζει η Έλεν Στούτζμαν, κύρια διαπραγματεύτρια του WGA.
«Το ονομάζουμε ‘το πρόβλημα της Νόρα Έφρον’» λέει ο Όγκοστ, αναφερόμενος στη συγγραφέα επιτυχημένων ρομαντικών κομεντί όπως το Όταν ο Χάρι γνώρισε τη Σάλι και Έχετε μήνυμα στον υπολογιστή σας.
«Μπορούμε να φανταστούμε ένα στούντιο που εκπαιδεύει μια AI με όλα τα σενάρια της Νόρα Έφρον και το βάζει να γράψει μια κωμωδία με τη φωνή της. Οι προτάσεις μας θα εμπόδιζαν κάτι τέτοιο».
Ακολούθησε το Stage News στο Google news και μάθε όλα τα τελευταία νέα.