Connect with us

News

«Στο διπλανό δωμάτιο ή το έργο του δονητή» στο θέατρο Βρετάνια απο 9 Οκτωβρίου 2024

Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα τη δραματική κωμωδία «Στο διπλανό δωμάτιο ή το έργο του δονητή», στο θέατρο Βρετάνια, τη θεατρική σεζόν 2024-2025

Δημοσιεύθηκε

στις

«ΣΤΟ ΔΙΠΛΑΝΟ ΔΩΜΑΤΙΟ ή ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΔΟΝΗΤΗ»

της Sarah Ruhl 

Μετάφραση-Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης

Από 09 Οκτωβρίου, Θέατρο Βρετάνια, Πανεπιστημίου 7, Αθήνα 10564

Μια σοβαρή κωμωδία για τη σεξουαλικότητα, την αγάπη και τον ηλεκτρισμό!

Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα τη δραματική κωμωδία «Στο διπλανό δωμάτιο ή το έργο του δονητή», στο θέατρο Βρετάνια, τη θεατρική σεζόν 2024-2025. Με υποψηφιότητες στα βραβεία Tony και στην τελική λίστα των φιναλίστ για το Βραβείο Pulitzer το 2010, το έργο έχει αποσπάσει διθυραμβικές κριτικές από τον ξένο τύπο.

Με ένα σύνολο εξαιρετικών ηθοποιών επί σκηνής (Άκης Σακελλαρίου, Νάντια Κοντογεώργη, Δημήτρης Σαμόλης, Κωνσταντίνα Κλαψινού, Δημήτρης Δεγαΐτης, Ελευθερία Μπενοβία και Δανάη Ομορεγκιέ – Νεάνθη), σε μετάφραση και  σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη, το «Στο διπλανό δωμάτιο ή το έργο του δονητή» παίρνει ιστορικά γεγονότα και τα πλέκει, με χιούμορ, ευφυΐα και τρυφερότητα, σε μια τολμηρή ιστορία αγάπης και κατανόησης.

 Υπόθεση:

Στα τέλη του 1880, μερικά χρόνια μετά την εφεύρεση του ηλεκτρισμού, στην Βικτωριανή Νέα Υόρκη, όπου βασιλεύει η συντήρηση και ο πουριτανισμός, ένας καταξιωμένος γιατρός, αφοσιωμένος επιστήμονας και οικογενειάρχης, ο Δρ. Γκίβινγκς, ανακαλύπτει, με αγνές προθέσεις, με στόχο την θεραπεία της «υστερίας» των γυναικών (και ενίοτε των αντρών) ασθενών του μια εκπληκτική, νέα και πρωτοπόρα συσκευή: τον ηλεκτρικό δονητή.

Ο Δρ. Γκίβινγκς θεραπεύει δυστυχισμένες γυναίκες –  και σπανιότερα, άνδρες – με αυτή τη νέα ηλεκτρική συσκευή. Είναι ενθουσιασμένος με τα αποτελέσματα, όταν η μηχανή του διεγείρει τις ασθενείς του σ’ αυτό που τότε ονόμαζαν ευτυχισμένους παροξυσμούς (ή, όπως τους ξέρουμε σήμερα, οργασμούς). Ευαίσθητος στην επιστήμη του, είναι αναίσθητος στο ανθρώπινο δράμα που τον περιβάλλει. Ενώ ο γιατρός είναι σε θέση να διεγείρει τους ασθενείς του, αποτυγχάνει να το κάνει για τη γυναίκα του. Στο βικτωριανό σπίτι του, όπου στεγάζεται και το ιατρείο του, η νέα και πανέξυπνη σύζυγος του Κάθριν, απασχολημένη με θέματα που αφορούν τη νεογέννητη κόρη τους, προσπαθεί να καταλάβει τι ακριβώς συμβαίνει στο «διπλανό δωμάτιο». Όταν μια νέα «υστερική» ασθενής κάνει την εμφάνιση της μαζί με τον σύζυγο της, φέρνοντας μαζί τους την προβληματική σχέση τους αλλά και μία τροφό, το ζεύγος Γκίβινγκς θα κληθεί να αναθεωρήσει και τη δική του σχέση, όπως και τι σημαίνει τελικά να αγαπάς κάποιον πραγματικά.

 Για το έργο:

Το σώμα ως «ανεξερεύνητη χώρα» μπορεί να μοιάζει με μια περίεργη βικτωριανή έννοια, μια αναδρομή στην καταπίεση του 19ου αιώνα, που φορούσε κορσέδες. Ωστόσο, ακόμη και σήμερα, στην απελευθερωμένη εποχή μας, η ιδέα του να είναι κανείς ξένος προς το σώμα και τις επιθυμίες του δεν είναι καθόλου απίθανη.

Με σαφείς αναφορές στη σύγχρονη εποχή, η Sarah Ruhl μιλάει για τις γυναίκες, για τους άνδρες, για τις κοινωνικές τάξεις, για τον ηλεκτρισμό και την τεχνολογική πρόοδο και, φυσικά, για το σεξ. Το σεξ είναι πάντα περίπλοκο, άρα πάντα αστείο, κι έτσι προκύπτει αβίαστα η κωμωδία, ωστόσο η Sara Ruhl δεν γελάει ποτέ με τους μπερδεμένους, καταπιεσμένους χαρακτήρες της, οι οποίοι είτε βαρύνονται από απογοητεύσεις που δεν μπορούν να εξηγήσουν είτε βασανίζονται από ανάγκες τις οποίες δεν μπορούν να αρθρώσουν.

Στη σημερινή εποχή, έχουμε ονόματα για τα ψυχολογικά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο σύγχρονος άνθρωπος: αγχώδεις διαταραχές, επιλόχεια κατάθλιψη, διπολική διαταραχή ή πολύ απλά «κατάσταση της ανθρώπινης φύσης». Κάποτε, αρκετά παλαιότερα, χρησιμοποιούσαν τον όρο «υστερία».

Και η συγγραφέας Sarah Ruhl επινοεί ένα ταξίδι στο χρόνο για να μας φέρει σε επαφή με την ανθρώπινη φύση μας και όλα όσα πρέπει να αποδεχτούμε για να εξελιχθούμε, μέσα από την πιο σημαντική μορφή έκφρασης και σύνδεσης: την αγάπη.

Η υστερία ως ασθένεια:

Οι γιατροί χρησιμοποιούσαν συσκευές δόνησης για τη θεραπεία της «υστερίας», την οποία θεωρούσαν ως το πιο κοινό πρόβλημα υγείας μεταξύ των γυναικών της εποχής. Η υστερία ήταν ένας ιατρικός όρος που αναπτύχθηκε για να περιγράψει την εκδήλωση ψυχικής ή συναισθηματικής δυσφορίας μιας γυναίκας, συμπεριφορά που τότε την θεωρούσαν ασθένεια που χρειαζόταν θεραπεία. Αν και η ύπαρξη της υστερίας ως ασθένειας διαψεύστηκε από την Αμερικανική Ψυχιατρική Εταιρεία το 1952, οι ειδικοί ιατροί από την εποχή του Ιπποκράτη μέχρι και τον 20ό αιώνα πίστευαν ότι η υστερία εξέφραζε την αντίδραση της μήτρας κατά της σεξουαλικής στέρησης. Το μασάζ των γεννητικών οργάνων αποτελούσε συνήθη θεραπεία για την υστερία – στόχος του ήταν να προκαλέσει «υστερικό παροξυσμό» (γνωστότερο ως οργασμό) στην ασθενή. Μια τέτοια θεραπεία απαιτούσε τόσο χειρωνακτική επιδεξιότητα όσο και αρκετό χρόνο, οπότε οι γιατροί των αρχών του αιώνα ήταν ενθουσιασμένοι με την αποτελεσματικότητα, την ευκολία και την αξιοπιστία των φορητών δονητών. Υπό το πρίσμα της ιστορικής κληρονομιάς της υστερίας, μπορούμε να δούμε ότι η ταξινόμηση της υστερίας ως ασθένειας ήταν μια άρνηση να αναγνωριστεί η γυναικεία σεξουαλικότητα ως ανθρώπινο χαρακτηριστικό ισότιμο με την ανδρική σεξουαλική λειτουργία, καθώς και μια άρνηση να αναγνωριστεί ο οργασμός ως φυσιολογική λειτουργία της γυναικείας σεξουαλικότητας.

Η συγγραφέας:

Η Sarah Ruhl κατάγεται από το Σικάγο. Έλαβε το πτυχίο της από το Πανεπιστήμιο Brown, όπου σπούδασε με την Paula Vogel. Τα θεατρικά έργα της περιλαμβάνουν: In the Next Room or the vibrator play, The Clean House, Dead Man’s Cell Phone, Demeter in the City, Eurydice, Melancholy Play, Orlando, Late: a cowboy song και Passion Play. Τα έργα της έχουν κάνει πρεμιέρα στο Μπρόντγουεϊ, εκτός Μπρόντγουεϊ καθώς και σε πολλά άλλα θέατρα των ΗΠΑ. Έχουν επίσης παρουσιαστεί στην Ελλάδα (Ευρυδίκη, Θέατρο Πορεία), την Αγγλία, την Πολωνία, τη Γερμανία, το Ισραήλ, τη Νέα Ζηλανδία και την Αυστραλία και έχουν μεταφραστεί στα ισπανικά, τα πολωνικά, τα ρωσικά, τα κορεατικά και τα αραβικά. Ζει στη Νέα Υόρκη με την οικογένειά της.

Σκηνοθετικό Σημείωμα:

Ποιος θα το περίμενε, ένα θεατρικό έργο να βάζει επί σκηνής «θεραπείες» με ηλεκτρικό δονητή; Ποιος θα περίμενε αυτό το έργο να είναι ταυτόχρονα τόσο αστείο και τόσο τρυφερό; Τόσο διασκεδαστικό και, την ίδια στιγμή, τόσο διεισδυτικό στην ανθρώπινη φύση;

Το έργο αυτό μας ταξιδεύει σε μια εποχή όπου οι άνθρωποι ήξεραν περισσότερα για την Αφρικανική Ήπειρο απ’ όσα ήξεραν για το ίδιο τους το σώμα. Σε μια εποχή όπου η επιστήμη και η τεχνολογία φαίνονταν να καλπάζουν με ρυθμούς ασύλληπτους, όπου κάθε ερώτημα φαινόταν έτοιμο να απαντηθεί και οι άνθρωποι ήταν γεμάτοι βεβαιότητες. Δε διέφεραν, λοιπόν, πολύ από εμάς, σήμερα. Κοιτάζοντάς τους απ’ τον 21ο αιώνα, με αγάπη και συμπόνια για την άγνοιά τους, για τις προκαταλήψεις και τις ιδεοληψίες τους, έχουμε μια ευκαιρία να αναρωτηθούμε για τις δικές μας βεβαιότητες – και να τις επανεξετάσουμε. Κι όλο αυτό, διασκεδάζοντας.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Μετάφραση – Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης
Μουσική: Μίνως Μάτσας
Σκηνικά: Αθανασία Σμαραγδή
Κοστούμια: Κλαιρ Μπρέισγουελ
Σχεδιασμός φωτισμών: Στέλλα Κάλτσου
Φροντιστήριο – κοστούμια: Βασιλική Τσιλιγκρού
Βοηθός σκηνοθέτη: Άρτεμις Δούρου
Βοηθός Μουσικού: Ιόλη Σιφονίου
Art work: Μάικ Ραφαήλ
Φωτογραφίες: Δομνίκη Μητροπούλου

Επικοινωνία – προβολή: Μαρκέλλα Καζαμία, 6946507792

Παραγωγή: Θεατρικές Επιχειρήσεις Κάρολου Παυλάκη

Παίζουν:

Άκης Σακελλαρίου
Νάντια Κοντογεώργη
Δημήτρης Σαμόλης
Κωνσταντίνα Κλαψινού
Δημήτρης Δεγαίτης
Ελευθερία Μπενοβία
Δανάη Ομορεγκιέ Νεάνθη

ΠΑΡΑΓΩΓΗ

Θεατρικές Επιχειρήσεις Κάρολου Παυλάκη


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ

Τετάρτη στις 19:00

Πέμπτη & Παρασκευή στις 21:00

Σάββατο στις 18:00 & 21:00

Κυριακή στις 19:15

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
Τετάρτη  19:00:  25 ευρώ (Α ζώνη: πλατεία)  |  22 ευρώ (Β ζώνη: Εξώστης, Θεωρεία) | 20 ευρώ (Γ ζώνη: Εξώστης)

Πέμπτη   21:00: 25 ευρώ (Α ζώνη: πλατεία)  |  22 ευρώ (Β ζώνη: Εξώστης, Θεωρεία) |  20 ευρώ (Γ ζώνη: Εξώστης)

Παρασκευή 21:00:  25 ευρώ (Α ζώνη: πλατεία)  | 22 ευρώ (Β ζώνη, Εξώστης, Θεωρεία) | 20 ευρώ (Γ ζώνη: Εξώστης)

Σάββατο 18:00: Γενική είσοδος 18 ευρώ (λαϊκή απογευματινή)

Σάββατο 21:00:  25 ευρώ (Α ζώνη: πλατεία)  | 22 ευρώ (Β ζώνη, Εξώστης, Θεωρεία) | 20 ευρώ (Γ ζώνη: Εξώστης)

Κυριακή 19:15:  25 ευρώ (Α ζώνη: πλατεία)   | 22 ευρώ (Β ζώνη, Εξώστης, Θεωρεία) | 20 ευρώ (Γ ζώνη: Εξώστης)

Φοιτητικό: 16 ευρώ (εκτός βραδινής Σαββάτου)

Κάθε Τετάρτη και Πέμπτη: Ανέργων: 13 ευρώ
Άνω των 65, ΑΜΕΑ και έως 26 ετών: 16 ευρώ
Ειδική προσφορά: Γενική τιμή εισιτηρίων – 16€

(Η προσφορά ισχύει για τις ημερομηνίες παραστάσεων από 09 Οκτωβρίου έως 13 Οκτωβρίου, εκτός Βραδινής Σαββάτου)

Κάθε Τετάρτη και Πέμπτη ισχύει προσφορά COSMOTE DEALS FOR YOU με ενιαίο εισιτήριο €16 για όλες τις ζώνες (Η προσφορά δεν ισχύει την Εορταστική Περίοδο)

Προπώληση ticketmaster.gr


Ακολούθησε το Stage News στο Google news και μάθε όλα τα τελευταία νέα.


 

Περισσότερα
Events14 ώρες πρν

Black Swan: Ένα από τα πιο εντυπωσιακά γκαλά μπαλέτου στον κόσμο | 8 Νοεμβρίου 2024 Christmas Theater

Cinema14 ώρες πρν

65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης – «Εμείς, το τέρας»: Το μεγάλο αφιέρωμα του Φεστιβάλ

Events1 ημέρα πρν

Helmos Mountain Biking Project: 18 έως τις 20 Οκτωβρίου 2024 στο Χιονοδρομικό Κέντρο Καλαβρύτων

Μουσική1 ημέρα πρν

Innerverse: Νέο Album Με Τίτλο “Awakenings”!

Μουσική1 ημέρα πρν

Σκόνες | Νέο single + video clip από τους N’Cheezed

Συναυλίες1 ημέρα πρν

Nemo Live: Break The Code Europe Tour 2025, 1η στάση στην Αθήνα | Τετάρτη 12 Μαρτίου 2025 | Floyd Live Venue

News1 ημέρα πρν

Θεοδώρα Χωραφά | Μήτε Γέννηση, Μήτε Θάνατος – Προσωπικές Ανασκαφές | Μια ανασκαφή στο χρόνο | Στιγμιότυπα από τα εγκαίνια της Έκθεσης

News2 ημέρες πρν

Αυτές είναι οι αφίσες για το Πατρινό Καρναβάλι 2025

Συναυλίες2 ημέρες πρν

Γιώργος και Νίκος Στρατάκης στον Σταυρό Του Νότου Club τις Παρασκευές απο 22 Νοεμβρίου

Συναυλίες2 ημέρες πρν

Θεσσαλονίκη: Ο Μιλτος Πασχαλιδης στο Block33 26 & 27 Οκτωβρίου 2024