Το ετήσιο Rock Hard Festival στο Αμφιθέατρο του Gelsenkirchen της Γερμανίας είναι ένα καθιερωμένο συναυλιακό γεγονός από το 2003 και συνεχίζεται αδιάλειπτα μέχρι σήμερα. Τώρα, ήρθε η ώρα να επεκταθεί η ιδέα και στην Ελλάδα.
Για τον εορτασμό της 10ης επετείου του το 2015, το Rock Hard Greece προσκάλεσε τους Blind Guardian για μια μυστική ακουστική συναυλία με δωρεάν είσοδο για 20 τυχερούς αναγνώστες. Τώρα, για την 20ή επέτειο, ανεβάζουμε τους τόνους με κάτι που κανένα άλλο μουσικό μέσο ενημέρωσης δεν έχει τολμήσει μέχρι στιγμής να κάνει στην Ελλάδα: Φιλοξενώντας ένα διήμερο φεστιβάλ στην Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων στις 12 & 13 Σεπτεμβρίου 2025, με πολλά διεθνή ονόματα και δημιουργώντας ένα νέο, τεράστιο πολιτιστικό γεγονός: Το Rock Hard Festival Greece.
Για την εναρκτήρια εκδήλωση, είμαστε πολύ περήφανοι που μπορούμε να ανακοινώσουμε μια μοναδική παγκόσμια αποκλειστική εμφάνιση των CANDLEMASS με τον πρώην τραγουδιστή Messiah Marcolin! Αυτή θα είναι η πρώτη (και μοναδική) φορά μετά από πάνω από 20 χρόνια που ο Messiah θα εμφανιστεί ζωντανά με το συγκρότημα.
Οι Candlemass, μια πρωτοποριακή μπάντα στο είδος του Doom Metal, σχηματίστηκαν στη Στοκχόλμη της Σουηδίας το 1985 από τον μπασίστα και βασικό συνθέτη Leif Edling. Αντλώντας έμπνευση από το αργό και βαρύ riffing των Black Sabbath, οι Candlemass έγιναν γνωστοί για τον ορισμό του στυλ «epic doom metal». Ανάμεσα στις πολλές συνθέσεις τους όλα αυτά τα χρόνια, οι περίοδοι με τον εμβληματικό τραγουδιστή Messiah Marcolin (1987-1991 και για λίγο το 2002-2006) στέκονται ως οι πιο σεβαστές από οπαδούς και κριτικούς, σηματοδοτώντας μερικές από τις πιο επιδραστικές και αξέχαστες δουλειές του συγκροτήματος.
Πρώτη εποχή με τον Messiah Marcolin (1987-1991):
Μετά την κυκλοφορία του ντεμπούτο άλμπουμ τους «Epicus Doomicus Metallicus» (1986) με τον session τραγουδιστή Johan Längqvist, οι Candlemass αναζήτησαν μόνιμο frontman. Τελικά βρήκαν το ιδανικό ταίρι στο πρόσωπο του Messiah Marcolin, ενός κλασικά εκπαιδευμένου βαρύτονου με θεατρική σκηνική παρουσία, άμεσα αναγνωρίσιμο από τα μοναχικά του ράσα και τα επιβλητικά οπερατικά φωνητικά του.
Το πρώτο άλμπουμ αυτής της σύνθεσης, το ‘Nightfall’ (1987), θεωρείται ευρέως ακρογωνιαίος λίθος του Doom Metal. Συνδυάζοντας τις αριστουργηματικές συνθέσεις του Leif Edling με τη δραματική φωνή του Marcolin, κομμάτια όπως τα «Bewitched» και «At the Gallows End» έθεσαν πρότυπα για το είδος. Η μεγαλειώδης ατμόσφαιρα του άλμπουμ, το βαρύ riffing και οι μελαγχολικοί στίχοι καθήλωσαν το κοινό, καθιερώνοντας το συγκρότημα ως ηγετική φυσιογνωμία στο πιο σκοτεινό και συναισθηματικό υποείδος του heavy metal.
Το 1988, οι Candlemass ακολούθησαν με το «Ancient Dreams», το οποίο εδραίωσε περαιτέρω τη φήμη τους. Το άλμπουμ, με κλασικά κομμάτια όπως τα «Mirror Mirror» και «A Cry from the Crypt», διατήρησε τους χαρακτηριστικούς αργούς ρυθμούς και την οπερατική μεγαλοπρέπεια του συγκροτήματος. Αν και είχε πολύ καλή υποδοχή εκείνη την εποχή, άρχισαν να βγαίνουν στην επιφάνεια εσωτερικές εντάσεις μεταξύ των μελών, κυρίως λόγω δημιουργικών διαφορών.
Το ‘Tales of Creation’ (1989) ήταν το τρίτο και τελευταίο στούντιο άλμπουμ αυτής της εποχής και αυτής της σύνθεσης. Ενώ το άλμπουμ περιείχε δυνατά τραγούδια όπως τα «Dark Reflections» και «Into the Unfathomed Tower», οι εντάσεις μέσα στο συγκρότημα κορυφώθηκαν.
Μετά από εκτεταμένες περιοδείες και την κυκλοφορία ενός live-άλμπουμ, του «Live», ο Marcolin αποχώρησε τελικά το 1991, επικαλούμενος διαφωνίες σχετικά με την κατεύθυνση και τη διαχείριση του συγκροτήματος. Παρά την αποχώρησή του, αυτή η περίοδος παραμένει το αποκορύφωμα της κληρονομιάς των Candlemass για πολλούς οπαδούς.
Επανένωση με τον Messiah Marcolin (2002-2006):
Μετά από μια δεκαετία με διάφορους τραγουδιστές και στιλιστικούς πειραματισμούς, οι Candlemass επανενώθηκαν με τον Marcolin το 2002. Η επανένωση ήταν πολυαναμενόμενη, οδηγώντας στο live άλμπουμ ‘Doomed for Live’ (2003), που ηχογραφήθηκε στο Sweden Rock Festival. Η χημεία μεταξύ του Edling και του Marcolin αναζωπύρωσε την ελπίδα για μια πλήρη επιστροφή στη φόρμα, και το συγκρότημα άρχισε να δουλεύει πάνω σε νέο υλικό στο στούντιο. Ωστόσο, οι εσωτερικές διαφορές επανεμφανίστηκαν, οδηγώντας τους Candlemass να διαλύσουν και πάλι αυτή τη σύνθεση.
Τον Νοέμβριο του 2004, η μπάντα ανακοίνωσε τη δεύτερη επανένωσή της. Και τον Μάιο του 2005, κυκλοφόρησαν το ομώνυμο άλμπουμ, «Candlemass». Κομμάτια όπως το «Black Dwarf» και το «Spellbreaker» έφεραν μια σύγχρονη πλευρά στον κλασικό τους ήχο, διατηρώντας παράλληλα την επική, doom ποιότητα που οι οπαδοί είχαν συνηθίσει να περιμένουν. Το άλμπουμ απέσπασε την αναγνώριση των κριτικών και κέρδισε ακόμη και ένα Σουηδικό Βραβείο Grammy, επιβεβαιώνοντας τη σημασία τους στο σύγχρονο metal.
Ωστόσο, τελικά οι παλιές εντάσεις επανήλθαν στην επιφάνεια και το 2006 ο Marcolin χώρισε και πάλι τους δρόμους του με τους Candlemass. Η αποχώρησή του σηματοδότησε το τέλος της μέχρι τώρα συνεργασίας τους, αν και η συνεισφορά του κατά τη διάρκεια αυτών των δύο βασικών εποχών συνεχίζει να καθορίζει τη διαρκή επιρροή του συγκροτήματος στο Doom Metal.
Κληρονομιά:
Marcolin, η θεατρική του παρουσία, η οπερατική του ερμηνεία και η συμβολή του στην κλασική εποχή των Candlemass τον έκαναν μια ανεξίτηλη φιγούρα στην ιστορία του heavy metal. Οι δουλειές του συγκροτήματος μαζί του παραμένουν μερικά από τα πιο επιδραστικά άλμπουμ στο doom metal, διαμορφώνοντας γενιές μουσικών και οπαδών που σέβονται τους Candlemass ως πραγματικούς θρύλους του είδους.
Το μέλλον:
Τώρα, για 3η φορά, οι CANDLEMASS θα εμφανιστούν με τον Messiah Marcolin ως frontman για μια μοναδική εμφάνιση στην πρεμιέρα του Rock Hard Festival στην Αθήνα, τον Σεπτέμβριο του 2025.
Τα εισιτήρια για αυτή την παγκόσμια αποκλειστική εμφάνιση θα είναι διαθέσιμα από την επόμενη εβδομάδα εδώ.
Εκτός από τους Candlemass με τον Messiah Marcolin, στο φεστιβάλ θα εμφανιστούν άλλα 11 συγκροτήματα, τα οποία θα ανακοινωθούν τις επόμενες εβδομάδες.
Rock Hard:
Το Rock Hard είναι ένας από τους παλαιότερους και σημαντικότερους οργανισμούς heavy metal στον κόσμο και ένα από τα κορυφαία περιοδικά στην Ευρώπη από την ίδρυσή του στη Γερμανία το 1983. Η ελληνική έκδοσή του κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στα περίπτερα το 2005, ενώ από το 2011 συνεχίζει να κυκλοφορεί αποκλειστικά διαδικτυακά στο www.rockhard.gr.
Εκτός από τη Γερμανία και την Ελλάδα, το Rock Hard εκδίδεται ως περιοδικό στη Γαλλία και την Ιταλία, διαθέτοντας εκατοντάδες χιλιάδες αναγνώστες κάθε μήνα και ακόμη περισσότερους οπαδούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Με τα χρόνια, το Rock Hard έχει γίνει συνώνυμο της αμεροληψίας, της αντικειμενικότητας και της ανεξαρτησίας, τιμώντας το παρελθόν και δίνοντας ταυτόχρονα έμφαση στο παρόν και το μέλλον της heavy metal μουσικής. Οι συνεντεύξεις, οι κριτικές άλμπουμ και το αποκλειστικό περιεχόμενό του χρησιμεύουν ως σημείο αναφοράς και πυροδοτούν συζητήσεις μεταξύ των οπαδών της βαριάς μουσικής. Δεν είναι τυχαίο ότι πολλά διεθνή μέσα ενημέρωσης αναδημοσιεύουν το περιεχόμενό του, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι το Rock Hard έχει τις περισσότερες αναφορές μεταξύ των διεθνών μέσων ενημέρωσης στη Wikipedia.