Ένα ανδροειδές ρομπότ, το EveR 6, ανέβηκε στο πόντιουμ του μαέστρου στη Σεούλ για να διευθύνει μια παράσταση της εθνικής ορχήστρας της Νότιας Κορέας, σηματοδοτώντας την πρώτη τέτοια προσπάθεια στη χώρα.

Το δίχειρο ρομπότ, που σχεδιάστηκε από το Ινστιτούτο Βιομηχανικής Τεχνολογίας της Κορέας, έκανε το ντεμπούτο του στο Εθνικό Θέατρο της Κορέας, διευθύνοντας τους μουσικούς της εθνικής ορχήστρας της χώρας.

Το ρομπότ, με ανθρωποειδές πρόσωπο, υποκλίθηκε πρώτα στο κοινό και άρχισε να κουνάει τα χέρια του για να ελέγχει το ρυθμό της ζωντανής παράστασης.

“Οι κινήσεις ενός μαέστρου είναι πολύ λεπτομερείς”, δήλωσε ο Choi Soo-yeoul, ο οποίος διηύθυνε την παράσταση μαζί με το ρομπότ.

“Το ρομπότ μπόρεσε να παρουσιάσει τέτοιες λεπτομερείς κινήσεις πολύ καλύτερα από ό,τι είχα φανταστεί”.
Αλλά η “κρίσιμη αδυναμία” του EveR 6, είπε ο Choi, είναι ότι δεν μπορεί να ακούσει.

Ο Lee Young-ju, ένας ακροατής που μελετά παραδοσιακή κορεατική μουσική, είπε ότι οι κινήσεις του ρομπότ, αν και άψογες στη διατήρηση του ρυθμού, δεν είχαν “ανάσα” – ή την ικανότητα να κρατάει την ορχήστρα έτοιμη να εμπλακεί συλλογικά και άμεσα – η οποία, όπως είπε, είναι απαραίτητη στην εκτέλεση.

“Φαινόταν ότι έπρεπε να γίνει κάποια δουλειά για να μπορέσει το ρομπότ να κάνει τη δουλειά του”, δήλωσε ο Lee.

Ο Song In-ho, 62 ετών, ένας άλλος θεατής, είπε επίσης ότι η απόδοση του EveR 6 φαινόταν να είναι σε στοιχειώδες επίπεδο.

“Υποθέτω ότι θα είναι σε θέση να κάνει μόνο του τη διεύθυνση όταν θα είναι εξοπλισμένο με τεχνητή νοημοσύνη για να κατανοεί και να αναλύει τη μουσική”, δήλωσε ο Song.

Το ανθρωποειδές ρομπότ διηύθυνε τρία από τα πέντε κομμάτια που παρουσιάστηκαν το βράδυ της Παρασκευής, συμπεριλαμβανομένου ενός που διηύθυνε από κοινού με την Choi.

“Ήταν ένα ρεσιτάλ που έδειξε ότι (τα ρομπότ και οι άνθρωποι) μπορούν να συνυπάρχουν και να αλληλοσυμπληρώνονται, αντί το ένα να αντικαθιστά το άλλο”, δήλωσε ο Choi μετά τη συναυλία.