Δημήτρης Αθανίτης / 30 Χρόνια Σινεμά
Τριήμερο Αφιέρωμα στο Studio new star art cinema, 2-4 Μαίου.
Το Studio new star art cinema οργανώνει ένα τριήμερο αφιέρωμα στον ξεχωριστό δημιουργό με αφορμή τα 30 χρόνια από την προβολή της πρώτης ταινίας του «Αντίο Βερολίνο» στο ιστορικό σινεμά τέχνης.
Με πάνω από 60 διεθνή βραβεία ο Δημήτρης Αθανίτης, μέλος της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου, από τους πιο σημαντικούς Έλληνες σκηνοθέτες με αναφορές και αναλύσεις του έργου του στην διεθνή βιβλιογραφία., συνδυάζει μια μοναδική, προσωπική ματιά με μια εντυπωσιακά μεγάλη φιλμογραφία 11 ταινιών.
Από τις 2 έως τις 4 Μαίου ο ίδιος ο σκηνοθέτης μαζί με συνεργάτες και εξέχοντες ομιλητές, θα παρουσιάζει κάθε βράδυ δύο ταινίες του και θα συζητά με το κοινό.
Θα προβληθούν οι ταινίες: Αντίο Βερολίνο, Καμιά Συμπάθεια Για Τον Διάβολο,
Τρεις Μέρες Ευτυχίας, Invisible / Αόρατος, Μήδεια, Η Περιπέτεια Του Βλέμματος.
Studio new star art cinema, Σπάρτης & Σταυροπούλου 33, Πλ. Αμερικής
Αντίο Βερολίνο (1994)
Το ντεμπούτο του Δημήτρη Αθανίτη, που πήρε διαστάσεις καλτ από την πρώτη του προβολή, δημιούργησε σχολή και τον καθιέρωσε, κερδίζοντας το Ειδικό Βραβείο στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης «για την ανανέωση του Ελληνικού Κινηματογράφου» ενώ το Αθηνόραμα έγραφε για «το νέο μεγάλο όνομα μετά τον Θόδωρο Αγγελόπουλο».
Η ιστορία ενός σκηνοθέτη που έρχεται από το Βερολίνο στην Αθήνα για να συναντήσει ένα μυθικό παραγωγό σε ένα κλίμα παραλόγου με απροσδόκητες εικόνες και ένα ακόμη πιο απροσδόκητο φινάλε.
Καμιά Συμπάθεια Για Τον Διάβολο (1997)
Σε τελικό director’s cut, η ταινία που προκάλεσε σκάνδαλο με την τολμηρότητα της, εκπροσώπησε την Ελλάδα στο Διεθνές Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και κέρδισε το Βραβείο Ερμηνείας για την πρωτοεμφανιζόμενη Λένα Κιτσοπούλου.
Η φουτουριστική μεταφορά του μύθου του Ορφέα και της Ευρυδίκης σε μια δυστοπική Αθήνα που ζει στο σκοτάδι, μοιάζει απίστευτα επίκαιρη σήμερα, ενώ οι εκθαμβωτικές ασπρόμαυρες εκονες της, παραπέμπουν στο μεγάλο κλασσικό σινεμά.
Ένα φιλμ που χαρακτηρίστηκε αριστούργημα και έχει κάνει τον δικό του μύθο με φανατικούς θαυμαστές σε όλον τον κόσμο, έχοντας προβληθεί μέσω της πλατφόρμας Vimeoσε πάνω από 30 χώρες.
Τρεις Μέρες Ευτυχίας(2012)
Τρεις νέες ασυμβίβαστες γυναίκες, άγνωστες μεταξύ τους, θα δουν τις πορείες τους να διασταυρώνονται απροσδόκητα μέσα σε τρεις μέρες και να τις οδηγούν σε μια βίαιη ενηλικίωση. Με τους Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Ερρίκο Λίτση, Κώστα Ξικομηνό.
Η μπλε ταινία του Δημήτρη Αθανίτη με τα γκρο πλαν σαν τοπία προσώπων, που «στοιχειώνουν το βλέμμα του θεατή, με εικόνες απόκοσμης ομορφιάς» (Ορέστης Ανδρεαδάκης) σε «ένα απόκοσμο εφιαλτικό στυλ» (Αλέξης Δερμεντζόγλου), συνθέτοντας «ένα φιλμ παράτολμο, σιωπηρό, βασισμένο στο βλέμμα και στο σώμα (Νίκος Κουρμουλής).
Invisible / Αόρατος (2015)
Μια ταινία-σοκ με τον Γιάννη Στάνκογλου, στον ρόλο ενός απόκληροτ. Ένασκληρό αστικό γουέστερν με 16 διεθνή βραβεία, 60 φεστιβάλ σε όλον τον κόσμο, 17 εβδομάδες στις αίθουσες της Αθήνας και μια μοναδική περιοδεία με παρουσιάσεις και προβολές σε άλλες 35 πόλεις.
Μια από τις ελάχιστες ταινίες της παγκόσμιας φιλμογραφίας όπου ο ήρωας είναι εργάτης. Ένας απλός εργάτης, που όταν θα χάσει την δουλειά του και μαζί την θέση του στον κόσμο, αποφασίζει να πάρει την κατάσταση στα χέρια του.
Μήδεια (2022)
Ο Δημήτρης Αθανίτης επανεφευρίσκει το έργο του Ευριπίδη σε μια αριστουργηματική μεταφορά, που κέρδισε 24 διεθνή βραβεία και έκανε ένα μοναδικό ρεκόρ μένοντας για 54 εβδομάδες στην αίθουσα. «Μια σπάνια οπτική και ακουστική έκσταση στο σινεμά σήμερα και ένας εντυπωσιακός διάλογος ανάμεσα στον Καλλιτέχνη Αθανίτη και τον Ποιητή Ευριπίδη» σύμφωνα μετον εξέχοντα Καναδό κριτικό Ελί Καστιέλ.
Όταν ο Ιάσονας εγκαταλείπει την Μήδεια και τα δυο παιδιά τους για να παντρευτεί την κόρη του βασιλιά Κρέοντα, η Μήδεια διατάζεται να εγκαταλείψει αμέσως την Κόρινθο μαζί με τα παιδιά της, επί ποινή θανάτου.
Η Περιπέτεια Του Βλέμματος (2023)
Στην πιο πρόσφατη ταινία του, ο Αθανίτης ακολουθώντας το βλέμμα των ηρώων του, συνδέει αποσπάσματα από τις ταινίες του και δημιουργεί ένα πρωτόγνωρο κινηματογραφικό τοπίο, καθώς αναζητά αυτό που είναι η ίδια η ουσία του σινεμά: το βλέμμα.
Μια ταινία μοναδική στην παγκόσμια φιλμογραφία για το πρωτότυπο θέμα και την σύλληψη της. Μια υψηλού αισθητικού επιπέδου κινηματογραφική περιπέτεια, που τιμήθηκε με 5 διεθνή βραβεία και υμνητικές κριτικές.
Και 3 κινηματογραφικά βιβλία του Δημήτρη Αθανίτη
Παράλληλα, στο βιβλιοπωλείο του Στούντιο θα υπάρχουν και τα 3 κινηματογραφικά βιβλία του από τις εκδόσεις Αγγελάκη, που ο σκηνοθέτης θα υπογράφει για τους σινεφίλ αναγνώστες.
Οι “Μυστικές Συναντήσεις” (2017) όπου ο Δημήτρης Αθανίτης ταξιδεύει στις απροσδόκητες συναντήσεις του με πρόσωπα του Ελληνικού και διεθνούς Κινηματογράφου, συνθέτωντας ένα πρωτότυπο βιωματικό μυθιστόρημα.
Τα “Σενάρια” (2020) των ταινιών “Αντίο Βερολίνο” και “Καμιά Συμπάθεια Για Τον Διάβολο” σε έναν ενιαίο τόμο μαζί με φωτογραφικό υλικό.
“Η Έβδομη Ήπειρος” / 60 Ταινίες για Πάντα (2022) μια μοναδική ανθολογία από 120 χρόνια κινηματογράφου και ένα ιδιαίτερο ταξίδι μύησης στην καρδιά του σινεμά, μέσα από την ματιά του δημιουργού.